مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: جامعه در حال حاضر دچار بی سوادی مهارتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در شانزدهمین جلسه شورای مهارت استان و اولین جلسه شورای مهارت شهرستان سوادکوه با بیان اینکه مهارت به افراد منزلت اجتماعی و فرهنگی می‌بخشد، گفت: جامعه در حال حاضر دچار بی سوادی مهارتی می‌باشد که نمونه بارز آن وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار می‌باشد.

او افزود: شورای مهارت با همسوسازی آموزش‌های مهارتی ضمن برنامه ریزی آموزشی، از آموزش جزیره‌ای در بخش مهارت جلوگیری کرده و اساس کار خود را ترویج صحیح فرهنگ مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌دهد.

درویشی گفت: شهرستان سوادکوه با اقلیم جغرافیایی منحصر به فرد خود از پتانسیل‌های بالقوه در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، گردشگری، راه و ترابری برخوردار است.

او افزود: درک درست از پتانسیل‌های موجود این اقلیم به شورای مهارت شهرستان کمک می‌کند، تا ضمن بهره گیری از توانایی دستگاه‌های عضو به تدوین سند مهارتی شهرستان با رویکرد آینده پژوهی برای تعریف مشاغل جدید بپردازد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، گفت: بزرگترین مشکل حال حاضر این شهرستان مهاجرت جوانان است که شورای مهارت با نیازسنجی مهارتی بر اساس آمایش سرزمین می‌تواند با ترویج فرهنگ مهارت به این معضل اجتماعی پایان دهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار