مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون ۲۵۰۰۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا در استان لرستان برای دریافت تسهیلات، در سامانه ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون ۲۵۰۰۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا در استان لرستان برای دریافت تسهیلات، در سامانه ثبت نام کردند.
علی آشتاب  با اشاره به بسته‌های حمایتی از کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: در پی شیوع کرونا برخی از کسب و کار‌ها و کارگاه‌ها دچار آسیب شدند که برای این واحد‌ها در ۱۴ رسته تعریف شده، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: کارگاه‌های آسیب دیده پس از ثبت نام برای دریافت تسهیلات، توسط دستگاه‌های تخصصی بررسی می‌شوند و پس از بررسی شرایط آنها، به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

آشتاب تصریح کرد: تاکنون در استان لرستان بالغ بر ۲۵۰۰۰ کارگاه آسیب دیده از کرونا که بیشتر کارگاه‌های خرد و خوداشتغالی هستند، برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند البته این واحد‌ها تعطیل نشده اند بلکه با شیوع کرونا آسیب دیده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به این که بازپرداخت اقساط این تسهیلات از مهرماه آغاز می‌شود، گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه بوده و بازگشت اقساط از مهر ماه آغاز می‌شود که برای هر یک از افراد شاغل آسیب دیده در این کارگاه‌ها ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده، اما بنگاه‌های اقتصادی که تعطیلی اجباری داشتند به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

آشتاب از پرداخت بیمه بیکاری فروردین به حساب کارگران بیکار شده از کرونا خبر داد و افزود: تاکنون ۹۲۸۱ نفر در استان لرستان مشمول بیمه بیکاری شدند که برای این افراد پیامک ارسال می‌شود و باید درخواست خود را بعد از دریافت پیامک، ثبت سامانه کنند.

او  بیان کرد: مرحله اسفند بیمه بیکاری به حساب کارگران پرداخت شده و مرحله بعدی به زودی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.