۲ بازیکن سابق تیم ملی واترپلوی مجارستان طی یک روز جان خود را از دست دادند.

واترپلوبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، "گئورگی کارپاتی" (۸۴ ساله) و "بندک تیبور" (۴۷ ساله)، ۲ بازیکن سابق تیم ملی واترپلوی مجارستان که سابقه قهرمانی در سه دوره المپیک را در کارنامه خود داشتند، طی یک روز درگذشتند.

کارپاتی در بازی‌های المپیک هلسینکی ۱۹۵۲، ملبورن ۱۹۵۶ و توکیو ۱۹۶۴ به عنوان بازیکن به همراه تیم ملی کشورش مدال طلا کسب کرد.

بندک هم به همراه مجارستان در بازی‌های المپیک سیدنی ۲۰۰۰، آتن ۲۰۰۴ و پکن ۲۰۰۸ به عناوین قهرمانی دست یافت.

کارپاتی که رئیس "انجمن ورزشکاران جاویدان مجارستان" بود در ۱۷ سالگی اولین مدال طلای المپیک خود را بدست آورد و جوانترین بازیکن واترپلوی جهان شد که به این مقام دست یافت.

کارپاتی همچنین سه بار هم به همراه مجارستان عنوان قهرمانی اروپا را کسب کرد. او پس از بازنشستگی، موفق به اخذ مدرک حقوق از دانشگاه شد، اما هرگز این حرفه را دنبال نکرد.

کارپاتی همچنین در مجارستان و استرالیا به مربیگری پرداخت و به تیم مجارستان کمک کرد تا مدال طلای دیگری را در بازی‌های المپیک مونترال ۱۹۷۶ کسب کند.

درباره بندک ۴۷ ساله نیز باید گفت، او علاوه بر قهرمانی در سه دوره بازی‌های المپیک، به عنوان بازیکن با مجارستان قهرمان اروپا و جهان شد و در مجموع چهار مدال جهانی و هفت مدال قاره‌ای را به دست آورد.

بندک همچنین چهار بار جایزه بهترین بازیکن واترپلوی سال مجارستان را از آن خود کرد.

او پس از بازنشستگی به سراغ مربیگری رفت و مجارستان را در سال ۲۰۱۳ به مسابقات جهانی رساند.

این ۲ ورزشکار عضو هیئت مجارستانی بودند که برای کسب میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۴ نقش ایفا کردند، اما تلاش آن‌ها بی ثمر بود و پاریس به عنوان میزبان این بازی‌ها انتخاب شد.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار