درگذشت ۲ چهره دنیای وزنه‌برداری در اروپا و آسیا

دو چهره دنیای وزنه برداری در قاره‌های اروپا و آسیا درگذشتند.

درگذشت ۲ چهره دنیای وزنه‌برداری در اروپا و آسیابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از insidethegames، گودار بقیراج و کایرات تورلیخانوف ۲ تن از چهره‌های وزنه‌برداری در قاره‌های اروپا و آسیا طی روز‌های اخیر درگذشتند.  

گودار بقیراج،  که ۷۲ سال داشت، یک ورزشکار و داور اهل کشور آلبانی بود که به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری آلبانی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک این کشور فعالیت داشت. بقیراج از سال ۱۹۹۲ به مدت ۸ سال رئیس  فدراسیون وزنه‌برداری آلبانی بود. او در سال ۲۰۱۶ به پاس ۵۰ سال خدمت به وزنه‌برداری، از سوی IWF (فدراسیون جهانی وزنه‌برداری) مورد تقدیر قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: افزایش بودجه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای مبارزه با دوپینگ


همچنین کایرات تورلیخانوف، هدایت فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان را در دوره باشکوه المپیک  پکن ۲۰۰۸ تا لندن ۲۰۱۲ برعهده داشت و در حالی در ۶۰ سالگی درگذشت، که عضو هیئت مدیره فعلی فدراسیون وزنه برداری آسیا و رئیس افتخاری فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان بود. هر چند که در جریان رسوایی دوپینگ‌های  وزنه‌برداری قزاقستان در این ۲ المپیک، در مجموع  ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز از وزنه‌برداران قزاق در دوران ریاست تورلیخانوف پس گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار