رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از سیر صعودی شمار مبتلایان سرپایی به کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز درمانی و کلینیک‌های منتخب مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۰ بیمار در مراکز درمانی بستری شده اند که تنها پاسخ نمونه یکی از آنان مثبت اعلام شد.

او افزود:، اما تعداد بیماران سرپایی همچنان روند افزایشی داشته و می‌تواند افزایش تعداد بیماران بستری طی روز‌های آتی را در پیش داشته باشد.


بیشتر بخوانید: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۳۵ نفر رسید


شیرانی اضافه کرد: آمار تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و مجموع این بیماران از ابتدای شیوع بیماری از سوی سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون ۵۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماریشان هستند.

شیرانی اظهار داشت: با توجه افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ و تعداد مراجعین با علایم بالینی مشکوک به این بیماری، اقدام به تجهیز دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان گردید که فعالیت خود را از دیروز چهارشنبه ۲۸ خرداد ۹۹ آغاز کرد.

او با بیان اینکه راه اندازی این آزمایشگاه در تسریع پاسخ دهی به نمونه‌های گرفته شده از بیماران مشکوک بسیار مؤثر خواهد بود افزود: با توجه به برخورداری استان از دو آزمایشگاه تشخیص کرونا پاسخ قطعی نمونه‌های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا و بستری نهایتاً تا امشب یا فردا صبح اعلام خواهد شد.

شیرانی با ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ساعت گذشته یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان رخ داد اضافه کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۳۵ نفر رسید.

او با تأکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده ادامه داد: با توجه به سه روز تعطیلات آخر هفته مردم می‌توانند با تعهد اجتماعی بالا و خودمراقبتی بهداشتی موجب توقف زنجیره انتقال و کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان شوند و یا با برپایی تجمعات و حضور در تفرجگاه‌ها به شیوع بیش از پیش بیماری کووید ۱۹ دامن بزنند.

شیرانی گفت: رعایت هشدار‌های بهداشتی طی روز‌های تعطیلی نیازمند هیچ مصوبه دولتی و ... ندارد و مردم می‌توانند با همدلی و همراهی یکدیگر و پرهیز از تشکیل هرگونه تجمعاتی و ماندن در خانه به کاهش شیوع کرونا در روز‌های آتی کمک کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار