مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا یک هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال خسارت به فعالیت تولیدی و زندگی عشایر استان وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی‌فرد مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کرونا یک هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال خسارت به فعالیت تولیدی و زندگی عشایر این استان وارد کرده است.

او افزود: خسارات وارده به عشایر شامل کاهش بیش از ۲۰ درصد تولید در ۹ هزار واحد پرواربندی عشایر، عدم تامین نهاده‌های دامی به علت تعطیلی کارگاه تولید کنسانتره اتحادیه تعاونی عشایری استان، عدم ترخیص علوفه خریداری شده توسط شبکه‌های تعاونی عشایری و هزینه‌های تحمیلی حمل دام در زمان کوچ از قشلاق به ییلاق می‌باشد.

 مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از سرایت این ویروس به جامعه عشایری پیگیری‌ها و اقدامات خوبی توسط این اداره کل و دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت آموزش‌های لازم بهداشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک معیشتی اشاره کرد.

نبوی‌فرد بیان کرد: به همین دلیل تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری کرونا بین عشایر این استان دریافت نشده است.

او تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، پنج هزار و ۳۵۰ بسته بهداشتی و هزار و ۸۰۰ بسته کمک معیشتی توسط خیران سلامت، بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع)، مراکز بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های اجرایی با پیگیری و همکاری این اداره کل و ادارات امور عشایر در شهرستان‌ها بین عشایر استان توزیع شد.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند که به خاطر تامین بخشی از محصولات دامی مورد نیاز باید مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف قرار گیرند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.