وزیر انرژی روسیه بار دیگر تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ را محکوم و این اقدام را مداخله در امور دیگر کشور‌ها توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه امروز چهارشنبه تحریم‌های آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» را دخالت در امور کشور‌های مستقل توصیف و آن را محکوم کرد.

وزیر انرژی روسیه گفت: این اقدام دخالت در امور کشور‌های مستقل توسط یک کشور ثالت است. نورد استریم ۲ صرفا یک پروژه تجاری است که هدف آن ارسال انرژی به اروپا و افزایش کارآمدی انتقال گاز است.

او افزود: مهم‌تر اینکه نورد استریم ۲ منافع زیست محیطی را ارتقا می‌بخشد و باعث کاهش تاثیرات اقلیمی می‌شود.

نورد استریم ۲، پروژه‌ای بین المللی برای احداث یک خط لوله گازی است که از ساحل روسیه شروع شده و با عبور از کف دریای بالتیک به آلمان می‌رسد. این خط لوله همچنین از کشور‌هایی نظیر اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و کشور‌های حوزه بالتیک عبور می‌کند.


بیشتر بخوانید:


مقامات روسی اعلام کرده‌اند هدف از تحریم‌های آمریکا در این باره، فشار برای ایجاد امنیت انرژی اتحادیه اروپا نیست، بلکه فشار برای فروش گاز طبیعی مایع آمریکا به بازار‌های اروپایی است.

نورد استریم ۲ که با سرمایه‌گذاری گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی در حال تکمیل است، قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار