روسیه: نورد استریم-۲ را با وجود تحریم‌های آمریکا تکمیل می‎‌کنیم

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا در زمینه خط لوله گاز نورد استریم-۲ متوازن و کافی خواهد بود و مسکو می‌داند چگونه با وجود تحریم‌های آمریکا این پروژه را تکمیل کند.

خط لوله گازی نورد استریم-۲به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری کوزاک، معاون نخست‌وزیر روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور بابت خط لوله گاز نورد استریم-۲  اعلام کرد: «می‌دانیم چگونه با وجود تحریم‌های آمریکا خط لوله نورد استریم-۲ را تکمیل کنیم. واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا در زمینه این پروژه متوازن و کافی خواهد بود.»

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «این خط لوله گازی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها ساخته خواهد شد. می‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم.»

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه با متهم کردن آمریکا به اتخاذ مواضع چندگانه، گفت: «اگر بحث تامین امنیت انرژی خود آمریکا در میان باشد، فکر می‌کنم تصمیم این کشور کاملا متفاوت خواهد بود.»


بیشتر بخوانیدتهدید واشنگتن به تحریم شرکت‌های مرتبط با نورد استریم ۲


پیش‌تر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفته بود با توجه به آن که پروژه انتقال گاز موسوم به استریم-۲ یک پروژه گازی و کاملا مختص اروپا است نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم دو به خاک آمریکا مرتبط بود در آن صورت نگرانی‌های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود.

زاخارووا گفته بود این پروژه کاملا مختص اروپا است و به جز کشور‌هایی که از نظر مالی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند هیچ نگرانی برای کشور‌های دیگر ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار