تهدید واشنگتن به تحریم شرکت‌های مرتبط با نورد استریم ۲

وزارت خارجه آمریکا به شرکت‌ها و پیمانکاران فعال در پروژه «نورد استریم ۲» هشدار داده در صورتی که فورا فعالیت خود در این پروژه را متوقف نکنند هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

تهدید واشنگتن به تحریم شرکت‌های مرتبط با نورد استریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای شرکت‎ها و پیمانکاران فعال در پروژه «نورد استریم ۲» را تهدید به تحریم کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا تحریم‌هایی را علیه پیمانکاران نورد استریم ۲ اعمال خواهد کرد مگر اینکه برای نشان دادن حسن نیت، فورا عملیات خود را متوقف کنند.

وزارت خارجه آمریکا به شرکت‌های فعال در پروژه نورد استریم ۲ تا روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) فرصت داده تا فعالیت خود را در این پروژه متوقف کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آمریکا تحریم‌هایی را اعمال خواهد کرد مگر اینکه طرف‌های مرتبط فورا حسن نیت خود را نشان دهند و فعالیت خود را متوقف کنند. طرف‌های مرتبط باید ظرف مدت ۳۰ روز فعالیت خود را به پایان برسانند. هر شرکتی که در پروژه نورد استریم ۲ فعال است باید با دقت بررسی کند که این امر چه معنایی برای عملیات آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که «به طور موثری» در این زمینه اقدام خواهد کرد.

امروز جمعه «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گزارش داد که پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» تا پیش از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد.

هفته گذشته واشنگتن تحریم‌ها علیه نورد استریم ۲ را به تصویب رساند که این اقدام با واکنش مقامات روسیه و آلمان مواجه شد.

مقامات روسیه در پی تصویب تحریم‌ها علیه نورد استریم بار‌ها تاکید کردند که این پروژه با وجود تحریم‌ها در موعد مقرر تکمیل خواهد شد.

نورد استریم ۲ که با سرمایه‌گذاری گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی در حال تکمیل است، قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تحریم بی فایده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گاز ترکیه و ایران به اروپا صادر شود ، در مقابل دارو و غذا از اروپا وارد شود
آخرین اخبار