رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا در استان پرداخت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با راه اندازی آزمایشگاه‌های مختلف تا کنون ۳۱ هزار نمونه تست کرونا انجام شده است.

او گفت : مراکز ۱۶ ساعته همزمان با کشور در استان راه اندازی شد و در بحث غربالگری در مرحله اول ۹۴ درصد و مرحله دوم ۹۵ درصد انجام شد.

مرادی افزود : از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا راه اندازی مرکز پاسخگویی ۲۵۲۵ بود که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

او افزود : در این راستا راه اندازی استودیو سلامت با دو برنامه نیم ساعته با حضور کارشناسان بهداشتی و پزشکان متخصص در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استان بسیار تاثیر گذار بود.

مرادی ادامه داد : دلگرمی همراهی و کمک‌های بی شائبه استاندار کرمانشاه به دانشگاه علوم پزشکی همیشه موجب سرعت بخشی در روند کار‌ها بوده که بسیار قابل تقدیر است.

او ادامه داد : اقدامات کلی ما از همان ابتدا شامل تدوین نقشه راه مدیریت کرونا در استان، تشکیل کمیته اپیدمیولوژی، برگزاری ۲۶ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا و ۲۳ جلسه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه و کمیسیون نظارت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مختلف و دانشگاه بوده است.

مرادی گفت : در حوزه درمان با پیش بینی ۵۰۰ تخت فعال در بیمارستان‌های تابعه، ۵۰ تخت در بیمارستان گلستان با امکان افزایش تا ۱۰۰ تخت، فارابی با ۱۰۵ تخت با امکان افزایش تا۲۰۰ تخت و دکتر محمد کرمانشاهی جهت اطفال در نظر گرفته شد.

او گفت : در کنار این اقدامات ۱۰ درصد تخت تمام بیمارستان‌ها و نیز بیمارستان‌های سپاه، تامین اجتماعی و نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

مرادی افزود : دو نقاهتگاه در استان با ۵۰۰ تخت و امکان افزایش تا ۱۰۰۰ تخت آماده شده است.

او افزود : از لحاظ نمونه گیری موفق به کسب رتبه ششم کشوری شده ایم، روزانه بیش از ۸۰۰ مورد تست انجام می‌شود که با راه اندازی سه آزمایشگاه دیگر به بیش از ۱۰۰۰ تست افزایش می‌یابد. همچنین روند تست‌های pcr بدین شکل بوده است که در اسفند ۷۴۸ تست، فروردین ۳۳۳۴، اردیبهشت ۱۰۳۴۷ و خرداد تاکنون ۱۷۲۱۷ تست انجام شده است.

مرادی ادامه داد :میانگین روزانه بستری در اسفند ۳۳ نفر و در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۷، ۵۱ و ۸۹ نفر است که روند ترخیص و بستری در ابتدا برابر بود و متاسفانه اکنون میزان بستری دو برابر ترخیص است که موجب نگرانی ما شده است.

او ادامه داد : کمبود دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان گلستان و ۲۰ دستگاه ونتیلاتور در استان وجود دارد، تسریع در تحویل دو دستگاه تست PCR و همچنین یک میلیون ماسک سه لایه از سازمان غذا و دارو امکان ارائه خدمات بهتر در شرایط موجود به بیماران را فراهم خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.