رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پیش‌بینی لازم برای افزایش ۱۰۰ تخت در هفته باتوجه به افزایش شیوع بیماری در روزهای اخیر انجام شده و اقدام‌های اجرایی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیشترین آمار ابتلا در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که بدلیل انجام مسافرت‌ها و برگزاری آیین های ویژه به مناسبت این روز و همچنین توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی بوده است.

او گفت : قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) ۱۷ تا ۲۰ درصد از بیماران از استان های اطراف بودند که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملا به صفر رسیده است که این امر باعث کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلا در بیمارستان بوده است‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ابتلای دستیاران تخصصی و متخصصین و کادر درمانی به کرونا در استان در بسیاری از رشته‌ ها باعث کاهش توان ارایه خدمات درمانی به بیماران شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: پیش بینی انجام شده در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای هزار تخت بستری بوده که در مراحل مختلف راه اندازی شده است و خوشبختانه تاکنون مشکل و کمبودی در زمینه تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

بهمن روشنی افزود: هم اکنون ۱۳۰ تخت خالی در مراکز کرونایی وجود دارد و پیش‌ بینی های لازم برای افزایش این تعداد نیز انجام شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.