معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از کاهش تدریجی دما طی روزهای آینده و خنک شدن نسبی هوا در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : این کاهش دما برای طول روز از فردا آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت به گونه ای که انتظار می رود دمای روزانه نقاط مختلف استان طی این مدت بین سه تا چهار درجه خنک شود.

او گفت : کاهش دمای شبانه نیز از جمعه شب اتفاق می افتد و انتظار می رود تا اواسط هفته پیش رو به طور میانگین هر شب یک درجه هوا خنک تر شود.

زوراوند حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه را ۳۷ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: برای امشب حداقل دما به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه افزود: برای فردا (پنجشنبه) دمای شهر کرمانشاه با حدود یک درجه کاهش نسبت به امروز به ۳۶ درجه و برای شب نیز با یک درجه افزایش به ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید که البته از جمله روند کاهشی دما در طول شبانه روز اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان اینکه دمای امروز شهرهای ازگله، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار به ۴۰ درجه و بالاتر رسید، گفت: گرمترین آنها سومار با دمای ۴۳ درجه بود.

زوراوند ادامه داد: برای امشب نیز حمیل، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور و کوزران هرکدام به دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک ترین مناطق استان خواهند بود.

معاون هواشناسی کرمانشاه با اشاره به وضعیت جوی استان گفت: هوای استان تا اوایل هفته آینده صاف، گاهی اوقات همراه با وزش باد و در نواحی مرزی با غبار رقیق همراه خواهد بود.

او افزود: وزش باد طی ساعاتی از روز یکشنبه هفته آینده نسبتا شدید خواه بود که همین امر ممکن است خساراتی از قبیل شکسته شدن درختان شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.