رسانه‌های لهستان گزارش دادند احتمالا رئیس‌جمهور این کشور در آینده نزدیک با ترامپ دیدار می‌کند، زیرا او به دنبال تقویت حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در کشور خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه‌های لهستانی گزارش دادند مذاکرات برای دیدار احتمالی «آندرژ دودا» رئیس‌جمهور این کشور، با دونالد ترامپ در آینده نزدیک در حال انجام است، زیرا ورشو به دنبال تقویت حضور ارتش آمریکا در این کشور اروپای شرقی است.

خبرگزاری دولتی (پی‌ای‌پی) لهستان اعلام کرد یک دعوتنامه در سطح کاری از سوی آمریکا به دست دولت لهستان رسیده است، اما هیچ یک از دو طرف آن را تایید نکرده‌اند. دستیار دودا در خصوص احتمال سفر او به واشنگتن گفت «اگر چنین دعوت رسمی وجود داشته باشد، پس چنین دیداری نیز صورت خواهد گرفت.»

سخنگوی رئیس‌جمهور لهستان نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد. سفیر آمریکا در لهستان در یک بیانیه ویدئویی از وضعیت روابط دو کشور تقدیر کرد. اما او اشاره‌ای به این موضوع که آیا رئیس‌جمهور لهستان نیز به واشنگتن سفر خواهد کرد یا خیر نکرد و تنها گفت «همکاری‌ها بیشتر و بیشتر تقویت خواهد شد و دودا و ترامپ روابط واقعا بی‌نظیری دارند.» این مقام دیپلمات در ادامه اضافه کرد «در آینده شاهد نتایج بیشتری از این حسن روابط خواهید بود، شاهد خواهید بود که آن‌ها چطور باهم همکاری می‌کنند تا هر دو کشور را ایمن‌تر سازند.»

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا تعداد سربازان خود را در آلمان حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد. ماتئوس موراویچکی، نخست وزیر لهستان در واکنش به این اظهارات گفت امیدوار است برخی از این سربازان به لهستان منتقل شوند.

در ژوئن سال گذشته میلادی، ترامپ موافقت خود را برای اعزام هزار سرباز این کشور به لهستان اعلام کرد تا دیوار دفاعی خود را علیه روسیه تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار