دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: طی سال قبل ۸۶۳ مورد بازدید توسط قضات از زندان مشهد انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه طی سال قبل ۸۶۳ مورد بازدید توسط قضات از زندان مشهد انجام شده است، گفت: به منظور اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ۵۲۱ مورد بازدید قضات اجرای احکام در امور زندانیان و سایر قضات اجرای احکام مشهد از زندان مشهد انجام شده و ۳۴۲ مورد بازدید قضات محاکم و دادسرا از زندان مشهد بوده است.

او افزود: در سال ۹۸، ۲ هزار و ۲۱۶ نفر از زندانیان مشهد در بند‌های باز و نیمه باز بوده‌اند و بیش از ۲۳ هزار مورد مرخصی به محکومین اعطا شده است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۲۹ مورد اعطای مرخصی به زندانیان بیمار بوده و ۸۸۵ مورد نیز اعطای مرخصی به محکومین مالی صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: در جهت بخشنامه رئیس قوه قضاییه به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌های استان، از اسفند ماه ۹۸ تا پایان فروردین سال جاری، ۷ هزار و ۲۷۹ نفر از زندانیان مرخصی دریافت کرده‌اند.

درودی بیان کرد: در این ایام ۶ هزار و ۴۱۷ نفر از زندانیان خراسان رضوی به مرخصی رفته‌اند و در همین ایام ۸۶۲ نفر از زندانیان با اعطای مرخصی پایان حبس از زندان‌های این استان مرخص شده‌اند.

او وضعیت زندان‌های سطح خراسان رضوی را در حال حاضر و با بازگشت مرحله‌ای زندانیان به زندان‌ها از لحاظ وضعیت بهداشتی و ایمنی مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های استان و بویژه زندان مرکزی مشهد و انجام اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه هیچ‌گونه مشکلات خاصی در حال حاضر وجود ندارد و خانواده‌های محترم زندانیان از این بابت نگرانی نداشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.