طرح آبیاری تحت فشار روستای کول‌آباد شهرستان دورود در سطح ۱۳۰ هکتار و با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، طرح آبیاری تحت فشار روستای کول‌آباد شهرستان دورود در سطح ۱۳۰ هکتار و با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال روز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی دورود با اعلام این خبر گفت: توسعه سیستم‌های مدرن آبیاری موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید می‌شود.

محسن اکبری افزود: آب این اراضی از سد مروک تامین می‌شود و این در حالی است که ۳۰ هکتار از این زمین‌ها پیش از این به صورت دیم کشت شده است.

او اظهار داشت: کاربرد این سیستم‌ها موجب استفاده کمتر از نیروی انسانی، قابلیت کاربرد سموم و عناصر غذایی و افزایش تولید محصول خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دورود تصریح کرد: شهرستان دورود با وجود بارندگی‌های مناسب و میانگین بارش سالانه حدود ۶۵۰ میلی متر دارای منابع آبی نسبتا مناسبی است، اما با این حال از هر روشی که به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کمک کند باید بهره جست.

اکبری ادامه داد: پروژه‌های بزرگ سیستم‌های نوین آبیاری در سطح شهرستان در حال اجراست که با تکمیل آن‌ها جهش بزرگی در تولیدات بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.