رئیس کمیته محیط‌ زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: ویروس کرونا هر چند در کوتاه مدت سبب ترمیم طبیعت و محیط زیست شد، اما تداوم این ویروس آثار زیان بار بر محیط زیست خواهد گذاشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد درویش رئیس کمیته محیط‌ زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت تاغزار‌های سبزوار، گفت: ویروس کرونا هر چند در کوتاه مدت سبب ترمیم طبیعت و محیط زیست شد، اما تداوم این ویروس آثار زیانبار بر محیط زیست خواهد گذاشت.

او افزود: هر چند بیماری کرونا تاثیرات کوتاه مدت و مثبت بر محیط زیست داشته، اما تداوم این ویروس در دراز مدت منجر به فاجعه اقتصادی می‌شود.

رئیس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو ادامه داد: یکی از پیامد‌های منفی تداوم کرونا تشدید فقر است لذا جوامعی که به با فقر درگیر شوند به ناچار میزان وابستگی معیشتی و اقتصادی آن‌ها به منابع آب و خاک افزایش می‌یابد.

درویش بیان کرد: فقر جوامع سبب روی آوردن به تخریب جنگل‌ها، مراتع و شکار بی رویه می‌شود و قاچاق چوپ و تبدیل آن به زغال از مواردی است که در جنگل‌ها افزایش می‌یابد.

او همچنین با اشاره به آثار مثبت و کوتاه مدت کرونا، تصریح کرد: کاهش حضور انسان در طبیعت و کاهش تردد‌ها مصرف سوخت‌های فسیلی، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و برخورد وحوش با خودرو‌ها را کاهش داد.

رئیس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو تاکید کرد: همچنین طی ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا لایه اوزون ترمیم شد و میزان تلفات ناشی از آلودگی هوا و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جهان به طرز قابل توجه کاهش یافت که نشانه‌های امیدوار کننده بود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.