اجرای طرح بزرگ ارتقای امنیت اجتماعی استان کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : طرح بزرگ ارتقای امنیت اجتماعی استان، کشف ۲۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و اعمال قانون ۷۰۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف را به همراه داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری طرح بزرگ ارتقای امنیت اجتماعی به مدت ۴۸ ساعت در استان، گفت : یکی از برنامه‌های اجرا شده در این طرح توقیف و اعمال قانون وسایل نقلیه متخلف بود که در این راستا ۷۰۶ دستگاه با برخورد پلیس مواجه شدند.

او گفت : از این تعداد وسایل نقلیه، ۶۵۴ دستگاه توسط پلیس راه و راهور اعمال قانون و ۵۲ دستگاه نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع خودرو‌های یاد شده ۱۶۹ دستگاه به خاطر عدم نصب پلاک، مخدوش و یا ناخوانا بودن توقیف و یا اعمال قانون شده اند، افزود: طبق قانون پلاک برای ماموران باید خوانا و قابل دید باشد و در غیر این صورت توقیف خواهد شد.

او به اهم اقدامات صورت گرفته توسط پلیس‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۳۹۲ مورد تذکر در خصوص بدپوششی و بدحجابی توسط پلیس امنیت عمومی ارائه و از ۳۷ نفر نیز به همین دلیل تعهدات لازم اخذ شد.

جاویدان ادامه داد: در طی این ۴۸ ساعت ۱۰۳ فقره تخلف کشف حجاب در داخل خودرو ثبت، ۳۵ نفر در رابطه با موضوعات امنیت اخلاقی دستگیر و ۱۵ فقره پرونده قضائی نیز برای این افراد تشکیل شد.

او افزود: از دیگر اقدامات پلیس امنیت عمومی استان کشف ۹۲ قبضه سلاح، ۴۸ تیغه خشاب، ۳۶۴ عدد فشنگ جنگی و شکاری، دستگیری ۹۶ نفر که در میان آن‌ها ۳۹ تن از اراذل و اوباش و ۹ نفر از اتباع غیرمجاز افغانی هم دیده می‌شد.

رئیس پلیس کرمانشاه گفت: کاراگاهان پلیس آگاهی استان نیز در راستای اجرای طرح موفق به کشف ۵۰ گرم طلا و ۳۶ دستگاه گوشی سرقتی، کشف بیش از ۵۰ فقره سرقت از جمله ۱۰ فقره سرقت منزل و مغازه، دستگیری ۱۰ نفر سارق، پنج مال خر و کشف چهار دستگاه خوردو و هفت دستگاه موتورسیکلت مسروقه شدند.

او در خصوص اقدامات پلیس امنیت اقتصادی گفت: ماموران این پلیس با زیرنظر گرفتن بازار طلافروش‌ها و خیابان گمرک موفق به دستگیری هشت نفر از دلالان غیرمجاز ارز شدند.

جاویدان ادامه داد: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز ۲۱۱ کیلوگرم انواع مواد که ۹۳ کیلوگرم آن را هروئین تشکیل می‌داد و همچنین حدود یک‌هزار حبه قرص روانگردان کشف، هفت دستگاه خودرو توقیف و یک باند نیز منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا ۷۷ نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان، معتادان متجاهر و عوامل مربوط با باند‌های مواد مخدر نیز شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و ۲۲ باب منزل و مغازه که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد نیز پلمب شد.

او کشف ۱۰۴ حلقه لاستیک، ۲ هزار و ۲۰۰ قلم دارو، چند قلم لوازم خانگی قاچاق و همچنین ۳۸۳ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح ارتقای امنیت اجتماعی اعلام کرد و گفت: پلیس قاطعانه با هرگونه ناامنی و بی‌انضباطی اجتماعی برخورد و اجازه عرض اندام به مجرمان را نمی‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.