بیلبرگ می‌گوید، می‌توان انگیزه‌های سیاسی، دینی و شخصی را در شکسته شدن بینی مجسمه‌ها پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  باستان‌شناس و دانشمند آثار باستانی آقای ادوارد بیلبرگ که بر موزه‌ی بزرگ هنر مصر و آثار کلاسیک و باستانی شرق دور اشراف دارد به سوال بازدیدکنندگان نمایشگاه هنری موزه بروکلین پاسخ داد.

سوال این بود: چرا بینی مجسمه‌های مصر باستان شکسته است؟! بیلبرگ از تعداد زیاد این سوال از سوی بازدیدکنندگان موزه غافلگیر شد. او بینی شکسته مجسمه‌ها را یک ضرر بزرگ برای میراث باستانی مصر برشمرد. بیلبرگ در این باره دست به پژوهش گسترده‌ای زد و دریافت که این شکستگی‌ها از روی عمد بوده و مجموعه پیچیده‌ای از دلایل منجر به خراب شدن بخش زیادی از آثار هنری مصری شده است.

چرا بینی برخی مجسمه‌های مصر باستان شکسته است؟

بیلبرگ می‌گوید، می‌توان انگیزه‌های سیاسی، دینی و شخصی را در شکسته شدن بینی مجسمه‌ها پیدا کرد. او می‌گوید: اقدامات مجرمانه در زمینه آثار باستانی بی‌شمار است و این تخریب‌ها اغلب هدفمند بوده است. او می‌گوید دلیل شکسته شدن بینی مجسمه‌ها به دلیل حملات خارجی و تلاش مهاجمان برای دستیابی به آثار به جای مانده از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تمدن باستان بوده است. آن‌ها مجسمه‌ها را خراب می‌کردند تا بتوانند آن‌ها را به راحتی صاحب شوند.

چرا بینی برخی مجسمه‌های مصر باستان شکسته است؟

منبع: تابناک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار