همایش ملی دین و بیماری‌های بحران زا مهرماه امسال در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز پژوهش‌های آستان مقدس حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) با همکاری مرکز حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در نظر دارد همایش ملی دین و بیماری‌های بحران‌زا  را در مهرماه امسال برگزار می کند.

پژوهشگران، اساتید، طلاب و دانشجویان حوزه و دانشگاه می‌توانند مقالات مرتبط خود با محورهای دین و بیماری‌های بحران زا را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

جوایز نفیس به برگزیدگان در دو سطح اساتید (۴ نفر) و طلاب و دانشجویان (۴ نفر) اهدا خواهد شد و ۸ مقاله برتر در فصلنامه علمی-تخصصی رهیافت فرهنگی دینی به چاپ می رسد.

مهلت ارسال اصل مقالات تا ۱۵ شهریورماه امسال اعلام نتایج داوری مقالات نیمه دوم شهریورماه و آیین پایانی همایش نیمه اول مهر امسال است.

ادیان و بیماری‌های بحران‌زا (مطالعات تطبیقی)، شفا در ادیان، مواضع علما و پیشوایان دینی در ارتباط با بیماری‌های بحران‌زا (مقایسه‌ای)، بحران کرونا و آینده ادیان، دین، جامعه و بیماری‌های بحران‌زا، نقش دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی-روانی بیماری‌های بحران‌زا، مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در مواجهه با بیماری‌های بحران‌زا، جایگاه نوع دوستی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مقابله با بیماری‌های بحران‌زا از منظر آموزه‌های دینی، نقش نیروهای جهادی و مشارکت‌های مردمی در مقابله با بیماری‌های بحران‌زا، بررسی اقدامات تشکل‌های مذهبی در دوران بیماری کرونا، کرونا و سبک زندگی، مسئولیت حکومت‌ها در مدیریت بیماری‌های بحران‌زا از دیدگاه اسلام، کرونا و آینده مناسک دینی، فقه اسلامی و نظام سلامت، جایگاه و نقش نظام سلامت در مواجه با بیماری‌های بحران زا از دیدگاه فقه اسلامی، بهداشت جسم و روان در اسلام، جایگاه پزشکان و متخصصان بهداشتی در فقه اسلامی، مرز میان باورهای دینی و خرافات در حوزه سلامت، وجوهات شرعی و بیماری‌های بحران‌زا، آموزه‌های اسلامی مرتبط با در برخورد با بیماران، متوفیان و بازماندگان بیماران کرونایی و دین و چالش‌های اخلاق پزشکی محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

پژوهشگران و محققان می‌توانند مقالات را حداقل ۱۰ صفحه و حداکثر در ۲۰ صفحه A۴ و رسم الخط B Nazanin و با اندازه قلم ۱۴ ارسال کنند، منبع نویسی باید بر اساس یکی از شیوه‌های علمی باشد.

صفحه اول مقاله باید شامل چکیده و در زیر عنوان مقاله، اسامی نویسندگان به همراه مرتبه علمی و همراه پست الکترونیکی آن ها باشد.

مقاله باید حداقل دارای مقدمه و بیان مساله، متن و نتیجه گیری باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال مقالات به بخش همایش‌های پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به نشانی shahecheragh.ir/hamayesh و یا سایت کتابخانه تخصصی و مرکز پژوهش‌های آستان مقدس به نشانی lib.shahecheragh.ir/hamayesh مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار