به منظور نظارت و پایش صنایع شهرستان و تعیین میزان آلایندگی این صنایع از کلیه صنایع حوزه شهرستان آبادان بازدید شد.

علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: کارشناس اداره محیط زیست آبادان به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع این شهرستان از واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرک صنعتی آبادان بازدید کرد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح بیش از ۱۰ واحد صنعتی مورد پایش قرارگرفت که برای دو واحد اخطار رفع آلایندگی صادر شد ادامه داد: بر اساس طرح خود اظهاری و پایش صنایع کلیه واحد‌هایی که به هر نحوی موجب آلودگی آب، خاک و هوا می‎شوند موظفند از طریق آزمایشگاه‌‎های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نصب آنالیز و تعیین مقدار آلاینده‎های خود اقدام نموده و مدارک و نتایج آزمایشات را به اداره حفاظت محیط زیست ارائه دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: نمونه‎ برداری از واحد‌های صنعتی با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نظارت کارشناسان انجام می‎گیرد و با توجه به نتایج آزمایشات و آنالیز‌های انجام شده با واحد‌های آلاینده برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

فتحی نیا تصریح کرد: کلیه واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی موظف به رعایت استاندارد‌های محیط زیست هستند و طبق قانون تولید و فعالیت‎های اقتصادی نباید تهدیدی برای بهداشت و سلامت مردم و محیط زیست باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.