متخصص ویروس شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن ویروس های مختلف تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد.

به بهانه کرونا به هر واکسنی تن ندهیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمیدرضا مژگانی، متخصص ویروس شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واکسن سینه‌پهلو، واکسن پنوموکوک و واکسن هموفیلوس آنفولانزای نوع ب نمی‌توانند از کرونا که یک ویروس جدید است، پیشگیری کنند.

او افزود: این ویروس خیلی جدید و متفاوت است و واکسن مربوط به خودش را می‌خواهد. محققان درحال تهیه واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا هستند و سازمان بهداشت جهانی از این تلاش ها حمایت می‌کند.

متخصص ویروس شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که  واکسن های ذکر شده  برای مقابله با ویروس کرونا موثر نیستند، افزود:  به‌طورکلی واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و تضمین سلامت توصیه می‌شود.

او با بیان این که بعد از ابتلا به کرونا،  اسپری کردن الکل یا کلر بر روی بدن‌ تاثیری بر این ویروس ندارد، گفت: اسپری کردن چنین موادی می‌تواند به لباس‌ ها یا غشاء مخاطی اعضای بدن مانند چشم‌ها یا دهان آسیب برساند و الکل و کلر می‌تواند برای ضدعفونی کردن سطوح مفید و باید مطابق دستورالعمل‌های مناسب استفاده شود.

انتهای پیام / ر.خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.