اولین نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی درالبرز

فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اولین نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی و کمک سونوگرافی در کشور در البرز انجام شد.

اولین نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی درالبرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، دکتر شهاب الدین سهراب خانی ، فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عمل نمونه برداری مغز استخوان با بی حسی موضعی و به صورت blind ( چشم بسته از نظر نمونه برداری ) انجام می شود که این روش در بیماران به ویژه بیماران چاق تر با احساس درد  و با چند بار تکرار انجام خواهد شد و این عمل دردناک برای بعضی بیماران به خاطره ای تلخ تبدیل می شود .

فوق تخصص خون و سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اما در روش جدید یعنی نمونه برداری مغز استخوان بدون درد با بیهوشی و کمک سونوگرافی این گونه نخواهد بود.

دکتر سهراب خانی گفت: این روش جدید برای اولین بار در کشور برای بیماری ۸۰ ساله که سابقه این تجربه سخت را داشت  با موفقیت در بیمارستان قائم کرج  انجام شد.

او افزود: در این روش جدید بعد از بیهوشی اولیه ، با هدایت سونوگرافی توسط پزشک بیهوشی محل نمونه برداری مشخص و بی حسی موضعی هم در همان محل تزریق می شود   و سپس با هدایت سونوگرافی توسط پزشک فوق تخصص خون، سوزن نمونه برداری در محل دقیق قرار داده شده و عمل نمونه برداری بدون کمترین خطا با موفقیت کامل انجام می شود .

فوق تخصص خون و سرطان البرزگفت: این روش برای بیماران چاق تر که نمونه برداری معمول در آن ها سخت تر است و تمایل دارند درد کمتری را احساس کنند بسیار موفقیت آمیز است.

انتهای پیام / ر.خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
چه خوب