رییس پلیس فتا خراسان شمالی از مردم خواست تا با افزایش سواد رسانه‌ای با چالش‌های فضای مجازی مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ، سرگرد یوسف شاکری رییس پلیس فتا خراسان شمالی با بیان اینکه علارغم فرصت‌های خوبی که در فضای مجازی وجود دارد، باید به تهدیدات هم توجه داشت، گفت: باید با افزایش اطلاعات و ارتقا سواد رسانه‌ای شاهد مشکلات ناشی از فضای مجازی در سطح جامعه نباشیم.

سرگرد شاکری با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، افزود:لینک‌هایی که با عناوین مختلف و نامعتبر به صورت پیامک یا ایمیل به همشهریان ارسال می‌شود از جمله تهدیدات فضای سایبری است.

او با بیان اینکه کارمندان ادارات یکی از استفاده کنندگان این فضا هستند، عنوان کرد : کارمندان در روند استفاده از فضای مجازی باید مراقب ایمیل‌ها و پیامک‌های نامعتبر و ناشناس باشند تا اطلاعات شخصی یا کاری در دسترس سودجویان قرار نگیرید.

رییس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد:مدیران فناوری ادارات باید قوانین سخت گیرانه برای استفاده و به روز رسانی مکرر گذرواژه سامانه‌های فعال در ادارات داشته باشند.

سرگرد یوسفی در زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی، عنوان کرد:فراخوانی افراد پای دستگاه‌های ATM از جمله مواردی است که در آن با ارسال پیامک یا تماس تلفنی، کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

عباسی معاون فضای مجازی دادستانی بجنورد نیز با اشاره به تهدیدات عمومی فضای مجازی که برای همه شهروندان وجود دارد، گفت:انتشار تصاویر خصوصی و دسترسی غیرمجاز هکر‌ها به تلفن همراه از جمله تهدیدات فضای سایبری است.

عباسی با اشاره به استفاده از پیام رسان‌های داخلی و خارجی عنوان کرد:شورای عالی فضای مجازی استفاده از پیام رسان‌های خارجی را برای ادارات ممنوع اعلام کرده است.

معاون فضای مجازی دادستانی بجنورد با اشاره به دور کاری در ایام کرونا افزود : با توجه به وجود شبکه‌های اجتماعی داخلی، علی رغم وجود محدودیت، تمهیداتی اندیشیده شد تا دور کاری انجام شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.