استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای نقش مهی در توانمندسازی جوانان در ایجاد کارآفرینی ایفا می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار در خصوص وضعیت اشتغال و مهارت در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: برخی جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهارت لازم برای ایجاد شغل در جامعه را ندارند، مراکز فنی و حرفه‌ای نقش مهی در توانمندسازی جوانان در ایجاد کارآفرینی ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید: قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های عمرانی همکاری کند


او با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه افزود: کارآفرینی در شرایط فعلی می‌تواند به نوعی موتور محرکه در اقصاد کشور باشد.

عباسی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای باید سیاست خود را در راستای مهارت‌افزایی جوانان جویای کار به کار بگیرد اضافه کرد: امروز تمامی جوانان فارغ التحصیل امکان اشتغال در ادارات دولتی را ندارند، بنابراین باید با آموختن مهارت بتواند برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کنند.

او ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی در شاخه‌های مختلف جوانان جویای کار را با مباحث مرتبط با کارآفرینی آشنا کند، امروز شاهدیم که بسیاری از جوانان با فراگرفتن آموزش‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خود توانسته‌اند شغلی برای خود و تعدادی از سایر افراد جامعه ایجاد کنند.

عباسی با اشاره به ظرفیت بانوان در تصدی پست‌های مدیریتی گفت: این استان جزو سه استان برتر در انتصاب بانوان است و باید تلاش شود از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی بهره برد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار