استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کم‌توجهی می‌تواند باعث ایجاد موج‌های بعدی شیوع ویروس کرونا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با قدردانی از همراهی مردم استان در پیشگیری از این ویروس گفت: با توجه به افزایش شیوع این ویروس طی روز‌های اخیر، نیازمند تقویت حس مسئولیت اجتماعی هستیم.

او افزود: برای ارتقای حس مسئولیت پذیری مردم، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی رسالت سنگینی در حوزه اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی بر عهده دارند.

عباسی اضافه کرد: اگر چه شرایط استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، اما هرگونه بی‌مبالاتی، غفلت و کم‌توجهی می‌تواند خطرناک باشد و موج‌های بعدی شیوع ویروس کرونا را در استان شکل دهد.

او ادامه داد: از همین رو می‌طلبد مردم استان با دوری از برگزاری مراسماتی نظیر عروسی و ختم و تعطیل کردن آیین‌ها و سنن خود تا رفع خطر ویروس کرونا، مسئولیت‌پذیری خود را در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همچون روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس تداوم بخشند.


بیشتر بخوانید: ارزیابی مطلوب نقش مدیریت شهری در مقابله با ویروس کرونا


عباسی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها بر فضای عمومی استان تأکید کرد و گفت: افرادی که با بی‌توجهی خود منجر به شیوع ویروس کرونا در استان شوند، متخلف به شمار می‌روند و با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود.

او همچنین با تاکید بر ساماندهی فضای مجازی استان اضافه کرد: فضای مجازی فرصتی است تا بتوان از این طریق مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حساس و ترغیب کنیم.

عباسی با بیان اینکه شیوع کرونا فرصت‌ها و تهدید‌های بسیاری با خود به همراه داشته است گفت: شناسایی این فرصت‌ها و تهدید‌ها مستلزم تشکیل یک کارگروه متشکل از نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صنعت، معدن و تجارت است تا بتوان گزارش جامعی در همین خصوص در ابعاد اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی تهیه کرد.

او افزود: این گزارش در نشست بعدی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا باید از سوی این سه دستگاه ارائه شود تا بتوان با ارائه راهکار‌های مناسب از شدت آسیب‌ها کاست و از فرصت‌های موجود به بهترین نحو بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.