حمید حاجی عبدالوهاب گفت: کانون خیران و خیران کارآفرین برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید حاجی عبدالوهاب مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست بررسی مشکلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کشور لازم است کانون خیران و خیران کارآفرین برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا مشارکت کنند گفت: کمک‌های فعلی دولتی در قالب وام فقط مُسکن است و پاسخگوی نیاز مالی این افراد نیست.

او از راه‌اندازی نخستین مجمع کانون خیرین کارآفرین و اشتغال استان سمنان خبر داد و گفت: این کانون در چارچوب نظام جذب خیرین و کارآفرین طراحی‌شده است و کارآفرینان به‌عنوان نخبگان حوزه کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

حاجی عبدالوهاب بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای دو دهک اول جامعه از جمله اولویت‌های اصلی این کانون محسوب می‌شود تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توانمندی یکی از راه‌های خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت است.

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی شغلی به مددجویان بر اساس تناسب و نیاز بازار در دستور کار این کانون قرار دارد افزود: ساماندهی کسب‌وکار خرد و حذف آموزش‌هایی که منجر به اشتغال نمی‌شوند نیز از دیگر وظایف این کانون به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد افزود: فرصت سازی از شرایط موجود می‌تواند نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایفا کند.

حاجی عبدالوهاب بیان کرد: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد از تولید پوشاک به سمت تولیدی لباس‌های بیمارستانی و ماسک‌ها بهداشتی تغییر کرد و در ایام پیک کرونا مددجویان کمیته امداد با تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی کمک‌رسان بخش بهداشت برای پیشگیری از کرونا شدند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.