وزارت خارجه چین در واکنش به ادامه بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا، از آن به عنوان توطئه سیاسی آمریکا یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی جی تی ان، سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام دولت کانادا در زمینه بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هوآوی را توطئه سیاسی آمریکا دانست و خواستار آزادی او شد.

ژائو لیجیان روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از اتاوا می‌خواهد که هر چه سریعتر دختر بنیانگذار شرکت فناوری هوآوی را آزاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین، با متهم کردن کانادا به همدستی با آمریکا، بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی را تلاش آمریکا برای ضربه زدن به این شرکت و دیگر شرکت‌های فناوری پیشرفته چین اعلام کرد. وی تاکید کرد چین مصمم است تا از حقوق قانونی شهروندان خود حمایت کند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین پس از آن مطرح شد که دادگاهی در کانادا اسنادی را منتشر کرد که از همکاری پلیس فدرال آمریکا با سرویس اطلاعات امنیتی کانادا برای دستگیری مدیر مالی هوآوی پرده برمی داشت.

آمریکا مدیر مالی هوآوی را به تقلب بانکی و فریب بانک سرمایه گذاری انگلیس، اچ اس بی سی (HSBC) درباره معاملات یک شرکت تحت تملک هوآوی با ایران متهم کرده است - اعمالی که در کانادا نیز در زمان بازداشت وی در دسامبر ۲۰۱۸ غیرقانونی بوده است. این حکم دادگاه کانادا راه را برای برگزاری جلسات مرحله دوم استرداد این مدیر هوآوی به آمریکا هموار کرد.

یک دادگاه در کانادا اخیرا اعلام کرد مدیر مالی شرکت هوآوی در دفاعیه خود علیه یکی از مفاد اصلی محاکمه مربوط به استرداد وی به آمریکا شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار