مدیر مالی شرکت هوآوی در دفاعیه خود علیه استردادش به آمریکا در دادگاه کانادا شکست خورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دادگاه در کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد منگ وانژو، مدیر مالی شرکت هوآوی در دفاعیه خود علیه یکی از مفاد اصلی محاکمه مربوط به استرداد وی به آمریکا شکست خورد.

بر این اساس، قاضی پرونده در این مساله که استاندارد حقوقی مربوط به مجرمیت دوگانه در این پرونده رعایت شده است با دادستان‌ها هم عقیده بود. بر اساس این مفاد، اتهامات آمریکا علیه مدیر هوآوی در کانادا نیز جرم محسوب می‌شود.

آمریکا مدیر مالی هوآوی را به تقلب بانکی و فریب بانک سرمایه گذاری انگلیس، اچ اس بی سی (HSBC) درباره معاملات یک شرکت تحت تملک هوآوی با ایران متهم کرده است - اعمالی که در کانادا نیز در زمان بازداشت وی در دسامبر ۲۰۱۸ غیرقانونی بوده است. این حکم دادگاه کانادا راه را برای برگزاری جلسات مرحله دوم استرداد این مدیر هوآوی به آمریکا هموار کرد. این جلسات دادگاه در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

پس از این اتفاق، سفارت چین در کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد کانادا همدست آمریکا در تلاش هایش برای به زیر کشیدن هوآوی و شرکت‌های فن آورانه چینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چین بایستی مقابله به مثل کند و چند کشور متحد آمریکا را تحت شدیدترین تحریمها قرار دهد و به بهانه همکاری مدیران شرکتهای آمریکائی با این کشورها آنها را دستگیر و محاکمه کند در آن صورت آمریکا دست از از این قلدر بازیها برمیدارد آمریکا فقط زبان زور را میفهمد ولاغیر.
آخرین اخبار