مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: علی جباری عکس حجازی را پایین کشید و گفت او بازیکن شهباز بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره انتقاداتی که بابت دوران حضورش در این باشگاه از او مطرح می‌شود اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ بدی در ورزش کشور جا افتاده که نمونه آن را در عالم سیاست هم می‌توانیم ببینیم. دوستان باید در حد توان و بضاعت خود کار کنند تا اثر مثبتی بگذارند. همیشه گفته ام تمام کسانی که قبل از من در استقلال مدیریت کرده و زحمت کشیده و در حد توان خودشان کار کرده اند. من هم تا جایی که در توان داشتم کار کردم. قطعا کمبود‌ها و اشتباهاتی هم داشتم و در همین حد در توانم بوده است.  

خیانت من صدرنشین کردن استقلال و آوردن استراماچونی بود!

فتحی در ادامه گفت: هیچ وقت کسی را متهم نکردم و بر علیه دیگران حرفی نزدم. حدود ۷ ماه است که از استقلال جدا شدم و در این مدت یک کلمه حرف هم نزدم. با این حال برخی پیشکسوتان راجع به من صحبت‌های زیادی انجام داده و من را متهم به خیانت کردند. خیانت فتحی این بود که پس از ۴ سال تیم را در صدر جدول تحویل داد و رفت! من خیانت کردم، زیرا استراماچونی را که دوست و دشمن او را قبول داشتند، با کمترین دستمزد به ایران آوردم.  

حقوق من در استقلال زیر ۱۰ میلیون تومان بود

او افزود: دوستان به غلط و دروغ گفتند فتحی ماهی ۲۵ میلیون حقوق می‌گرفت تا من را مقابل هوادار قرار دهند. در باشگاه دولتی نمی‌توان حرفی زد که قابل اثبات نباشد. باشگاه مدیر امور مالی دارد و اسناد باشگاه حسابرسی شده است. حقوق من زیر ۱۰ میلیون تومان بود و ماهیانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گرفتم. سعادتمند که حرف از حقوق ۲۵ میلیون تومانی می‌زد، همان موقع می‌دانست که حقوق من در باشگاه چقدر بوده است.   ۲ روز بعد هم منزوی اشتباهش را اعلام و از من عذرخواهی کرد، اما متاسفانه برخی‌ها شهامت این را ندارند که بگویند من اشتباه کردم و دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. به همین دلیل من هم طرح دعوا کردم تا در دادگاه ثابت کنند که من چقدر حقوق می‌گیرم.  

شعار‌ها علیه من سازماندهی شده و هدفمند بود

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: مطمئن باشید تمام شعار‌ها و انتقادات راجع به من سازمان یافته بود. مگر می‌شود ۱۰ هفته تیم در بازی‌ها پیروز شود، اما روی سکو‌ها علیه من شعار بدهند. هر بازی ۳، ۴ گل می‌زدیم و به گفته دوست و دشمن بازی‌های خوبی انجام می‌دادیم، اما باز هم روی سکو‌ها به فتحی توهین می‌شد. به من گفته بودند که در اصفهان قرار است به شما توهین شود، به فلانی و فلانی پولی بدهید تا این اتفاق نیفتد. به آن‌ها گفتم هر کاری خواستید بکنید، فتحی به ساز سکو‌ها نمی‌رقصد و کار خودش را انجام می‌دهد. این اتفاقات هدفمند بود. هواداران تیمی که می‌بازد شاید از روی احساسات علیه مسئولان باشگاه توهین کنند، اما مگر می‌شود وقتی به صنعت نفت ۵ گل می‌زنیم باز هم هواداران علیه من شعار دهند؟  


بیشتر بخوانید:


خائن کسی است که استقلال را با ۴۰ هزار تومان پول و ۱۰۰ کیلو برنج عوض کرد

فتحی گفت: کسانی به سکو‌ها خط می‌دادند که دنبال صندلی گرفتن در باشگاه استقلال بودند. آن‌ها از سادگی جباری که پیشکسوت باشگاه است، سوء استفاده می‌کنند و  او من را به خیانت متهم می‌کند. کسی به استقلال خیانت کرده که سال ۵۴، ۴۰ هزار تومان از باشگاه راه آهن گرفته و جلوی هواداران استقلال دست هایش را مشت می‌کند. کسی خائن است که استقلال را با ۱۰۰ کیلو برنج و ۴۰ هزار تومان پول عوض کرد.  

جباری عکس حجازی را پایین کشید و گفت او بازیکن شهباز بوده است

فتحی افزود: کسانی به استقلال خیانت کردند که به اسطوره‌هایی مانند حجازی توهین کردند. عکس حجازی را از اتاقش بیرون می‌آورد و  می‌گوید آن را پاره کنید. برای تمام صحبت هایم شاهد دارم. می‌توانید با علی شوری، مربی پیشکسوتان استقلال صحبت کنید که ۲۰۰ پیشکسوت را تمرین می‌دهد. علی جباری جلوی علی شوری عکس ناصر حجازی را از دیوار پایین کشید و گفت او شهبازی بوده و برای این تیم بازی کرده است. او می‌گفت غلامحسین مظلومی و مسعود عبداللهی شاهینی هستند و منصور پورحیدری هر روز برای یک جا بازی می‌کرده است.  

حتما کرونا و مشکلات اقتصادی هم تقصیر من است!

او در واکنش به این که مقصر بسیاری از اتفاقات بد باشگاه استقلال شناخته می‌شود و اسم او را می‌آوردند گفت: حتما کرونا و مشکلات اقتصادی هم تقصیر من است! قضیه جدایی تیام و جپاروف از استقلال در زمان من نبوده و همه چیز در این باره شفاف است.   ۲ ماه قبل از این که من به استقلال بروم، وکیل بویان به طور رسمی فسخ قرارداد بویان را به باشگاه اعلام کرده بود. به شهادت اسناد و اوراق می‌توانم بگویم که اسم بویان تا نیم فصل در لیست استقلال باقی مانده تا شفر راضی به بازگشت او شود و باشگاه مجبور به پرداخت هزینه نشود که شفر هم زیر بار نرفت. البته تمام این اتفاقات و رفت و آمد‌ها قبل از آمدن من به استقلال بود.


بیشتر بخوانید:


شفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نمی‌ارزید

فتحی در ادامه عنوان کرد: علت اخراج شفر، صرفا قرارداد او بود. بار‌ها گفته ام که اگر شفر با یک قیمت معقول جذب شده بود، او را نگه می‌داشتیم و حضورش هم مفید بود. در هیئت مدیره و کمیته فنی اعضا را قانع کردم که اگر شفر این فصل هم در استقلال می‌ماند و او را رد نمی‌کردیم، باید حدود ۱ میلیون و پانصد هزار دلار به او و دستیارانش پرداخت می‌دادیم. شفر مربی خوبی است، اما با آن سن و سال در حد این رقم ارزش ندارد. در میان مربیان تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸، تنها قرارداد چند مربی بالای یک میلیون دلار بود.   قرارداد مربی بزرگی مانند دالیچ ۷۰۰ هزار دلار بود، آن وقت شفر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بگیرد؟   اگر قرارداد شفر ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تا بود می‌توانستیم او را در استقلال نگه داریم.

دلالی شفر برای من ثابت شده نیست

فتحی درباره این که گفته می‌شود شفر در فوتبال ایران درآمدزایی می‌کرد و جذب بازیکنان خارجی به سود او بود، اظهار داشت: اجازه بدهید وارد این مسائل نشوم، زیرا در این زمینه چیزی برای من ثابت نشده است.  

شفر می‌خواست از استقلال غرامت یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلاری بگیرد، اما دفاعیات ما فیفا را قانع کرد

مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: استدلال من این بود که با همین بودجه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری، یک مربی جوان و توانمند با ۷۰۰، ۸۰۰ هزار دلار جذب کنیم و اگر هم شفر شکایت می‌کرد که این کار را انجام داد، باید حدود ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار به او پرداخت کنیم که مجموع این پول به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری که شفر و دستیارانش می‌خواستند نمی‌رسید. قرارداد استراماچونی با استقلال حدود ۷۰۰ هزار یورو بود و باشگاه استقلال از اخراج شفر و آوردن استراماچونی حدود ۱۰۰ هزار دلار سود کرد. از ۵۵۰ هزار دلار مطالبات شفر، حدود ۳۲۵ هزار دلار طلب او از لیگ هجدهم است. با دفاعیات مناسب باشگاه در فیفا، رای به نفع ما صادر شد. شفر با شکایت به فیفا تقاضای دریافت غرامت ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دلاری کرده بود، اما با دفاعیات ما او رای ۲۲۵ هزار دلاری گرفت.  

استقلال از اخراج شفر متضرر نشد

فتحی گفت: در قضیه شفر با علم عمل کردیم و  همان موقع ۳ صفحه مکتوب به رئیس مجمع نامه نوشتم  و نحوه استفاده از بودجه باشگاه و پرداخت احتمالی خسارت شفر را توضیح دادم و گفتم که استقلال متضرر نخواهد شد و در نهایت با آرایی که صادر شد، همه دیدند که باشگاه استقلال ضرر نکرد.  

استراماچونی را با یوروی ۱۱ هزار تومانی جذب کردیم، اما موقع پرداخت دستمزدش، یورو ۱۵ هزار تومان شد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که با کدام پشتوانه مالی تصمیم گرفت استراماچونی و بازیکنان خارجی را به استقلال اضافه کند گفت: باشگاه حامی مالی داشت و بر مبنای بودجه مصوب در هیئت مدیره، بازیکن و مربی جذب می‌کردیم. یکی از مشکلات مدیریت باشگاه که در دوره‌های قبلی وجود داشت و قطعا به دوره‌های بعدی هم می‌رسد، نوسان قیمت ارز بود. روزی که استراماچونی را جذب کردیم، قیمت یورو حدود ۱۱ هزار تومان بود و به ۱۴، ۱۵ هزار تومان رسید. در حال حاضر هم هر یورو حدود ۱۸، ۱۹ هزار تومان است. باید بگویم که برای ۲ فصل و نیم، حدود ۳۵ میلیارد تومان بدهی باشگاه را پرداخت کردم.  

پیش از شروع لیگ ۲۰ میلیارد هزینه کردیم

او افزود: قبل از شروع فصل جاری، باید حدود ۱۲ میلیارد تومان برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه پرداخت می‌کردیم. حدود ۸ میلیارد تومان بابت آرای صادر کمیته تعیین وضعیت به مربیان و بازیکنان پول دادیم. اسناد تمام این پرداختی‌ها موجود است. تا بازی سوم نتوانستیم کارت بازی سیاوش یزدانی را بگیریم و به خاطر بدهی ها، کارت بازی ۴ بازیکن تیم صادر نمی‌شد. برای برطرف کردن این مشکل ۸ میلیارد و برای گرفتن مجوز حرفه‌ای ۱۲ میلیارد پرداخت کردیم. اگر باز هم ۲۰ میلیارد پول داشتم، تمام مبلغ قرارداد استراماچونی را یک جا پرداخت می‌کردم یا ۱۰، ۲۰ درصد پول بازیکن را می‌دادم تا صدای اعتراض آن‌ها بلند نشود.  

مدیری که ابتدای فصل ۲۰ میلیارد می‌دهد، نفسش گرفته می‌شود

مدیعامل سابق استقلال گفت: مدیری که ابتدای فصل ۲۰ میلیارد می‌دهد، نفسش گرفته می‌شود. این شرایط مانند این است که شما بخواهید پینگ پنگ بازی کند و پیش از شروع بازی به حریفتان ۱۰ امتیاز آوانس بدهید. خب مسلم است که در این شرایط شما از حریفتان عقب هستید.  

جباری به من اتهام خیانت زده و تشخیص خائن بودن یا نبودن من با مرجع قضایی است

او درباره شکایتش از علی جباری گفت: جباری به من اتهام خیانت زده و گفته من با دریافت حقوق ۲۵ میلیون تومانی به استقلال خیانت کردم. تشخیص خیانت با مرجع قضایی است و مرجع قضایی باید درباره خیانت کردن یا نکردن من تصمیم گیری کند. برای تمام پیشکسوتان باشگاه احترام زیادی قائلم. اگر در این مدت سکوت کردم و از این به بعد هم همین رویه را در پیش خواهم گرفت، به خاطر این است که ارامش باشگاه از بین نرود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آران
۰۱:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا بی احترامى دراستقلال،چه پیشکسوتان نسبت ،ب بازیکنان وکوچکترھا،وھمچنین بازیکنان وکوچکترھا،ب بزرگترھا ،وھمچنین بى احترامى ،ب تیم،
بیشتر ازسایرتیمھا است.
آخرین اخبار