معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: دام موجود در کشور دو برابر ظرفیت مراتع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مصطفی بیگدلی معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از پروژه‌های مرتعداری فارسان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی مراتع گفت: طرح‌هایی، چون کشت گیاهان دارویی، زراعت چوب، زنبورداری و گردشگری از جمله این پتانسیل‌ها است.

او با بیان دام موجود در کشور دو برابر ظرفیت مراتع است افزود: برای اینکه پوشش گیاهی مناسب را حفظ کنیم نباید همه آن را صرف تهیه علوفه برام دام کنیم بلکه باید مقداری برای سال‌های بعد ذخیره شود.


بیشتر بخوانید: اجرای مدیریت چرای دام در ۲۲۵ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری


بیگدلی همچنین با بیان اینکه اختصاص اعتبارات به بخش مراتع بسیار ناچیز است اضافه کرد: در چند سال اخیر با عنایات ویژه مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی به این بخش توانسته ایم اعتبارات خوبی را دریافت کنیم در سال ۹۷، ۵۹ میلیارد تومان، سال ۹۸، ۸۶ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۸۳ میلیارد تومان اعتبار به بخش مراتع اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: توقع ما از استان‌ها این است که اعتبارات را به درستی استفاده کرده و توجه ویژه به بخش مرتع داشته باشند چرا که مرتع، مادر منابع طبیعی است.

بیگدلی گفت: مرتع ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که می‌توان با مشارکت مرتع‌دار در حفظ آب و خاک کشور سهیم باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.