از مردم خواسته شده است با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، با توجه به اینکه ۹۵ درصد از حریق‌ در عرصه‌های طبیعی به علت سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران و بهره برداران رخ می‌دهد، لزوم مشارکت و همراهی مردم برای پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع حیاتی است. از این رو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.

در این اطلاعیه آمده است؛
همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال حریق‌های گسترده در سطح جنگل ها و مراتع استان افزایش می‌یابد به نحوی که کوچکترین جرقه و آتش با سرعت زیادی گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود که متأسفانه ضمن از دست‌رفتن پوشش گیاهی و تهدیدی برای حیات وحش و موجودات زنده، خسارت‌های مالی و جانی بسیاری وارد می شود.
لذا از کلیه هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از روشن کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند.
از ریختن کاغذ، زباله، ته سیگار و مواد زاید همچون شیشه، بطری و اجسام دیگر در سطح مراتع و جنگل ها خودداری شود. و کشاورزان نیز قبل از آتش زدن مازاد محصولات کشاورزی در زمین‌های مجاور مرتع و جنگل، به نزدیک‌ترین واحد منابع طبیعی اطلاع دهند.
تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ تلفن رایگان و شبانه روزی امداد و نجات جنگل و مرتع گزارش نمایید.

براین باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد جلوگیری از حریق و حفظ سرمایه‌های سبز کشورمان خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار