مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید شیلات استان گفت: برای این منظور مقرر شده ۳۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه‌های استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح یک واحد تولیدی ماهیان سردآبی به ظر فیت ۲۰ تن در سال در هشترود گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۶۹۰ تن ماهی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

او گفت: با احداث ۳۰ واحد پرورش ماهی دیگر که در حال احداث در استان است ۶۰۰ تن به ظرفیت پرورش ماهی آذربایجان شرقی در سال اضافه خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: کلقان چایی و قرانقو و بخشی از آی دوغموش از رودخانه‌های پرآب حوزه هشترود هستند که می‌توان در کنار آن‌ها با زدن چاه‌های آب سطحی استخر احداث پرورش ماهی زد.

او گفت: آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوزه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و با ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد و ۲۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار است.

احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در آیین افتتاح واحد تولیدی ماهی سردآبی ۲۰ تنی در این شهرستان گفت: این طرح هشتمین واحد پرورش ماهی در منطقه است.

احمدی افزود: برای اجرای این طرح ۹۵۰ میلیون تومان هزینه صرف شده که ۴۴۸ میلیون تومان آن از محل اعتبارات توسعه پایدار روستایی و مابقی نیز آورده سرمایه گذاربخش خصوصی است.

او گفت: با افتتاح این طرح ۴ نفر به صورت مستقیم شاغل شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.