مدیر جهاد کشاورزی هشترود از تولید ۲۵۶ تن گوشت ماهی سردآبی و گرمابی در این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۸ درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز  احمدی مدیر جهاد کشاورزی هشترود از تولید ۲۵۶ تن گوشت ماهی سردآبی و گرمابی در این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۸ درصد بیشتر شده است.

 احمدی افزود: درحال حاضر تعداد ۱۰ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان فعال است که از این تعداد یک واحد پرورش ماهیان گرمابی و ۹ واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

او گفت:: وجود پایاب سد سهند در شهرستان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی و توسعه آبزی‌پروری در شهرستان ایجاد کرده و با ارتقا سطح علمی پرورش‌دهندگان ماهی در سالجاری، میزان تولید گوشت ماهی قابل افزایش است.

احمدی افزود: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب غنی شدن آب خروجی این استخر‌ها و تامین املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول می‌شود.

او تولید و ورود گوشت ماهی به سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از اهداف و مزایای پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره ذکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود ۲۸۰ تن گوشت ماهی با کیفیت بالا در شهرستان تولید شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.