فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه و ناکامی قاچاقچیان و کشف یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر طی دو عملیات جداگانه توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی «اسفندک» سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی محل اختفای قاچاقچیان و محموله موادمخدر و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله به عمق کشور مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی منطقه موردنظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، توانستند محموله موادمخدر را کشف و قاچاقچیان را زمین‌گیر کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این عملیات هدفمند قاچاقچیان که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی مرزداران توان مقابله نداشتند از محل متواری و مرزداران موفق شدند در پاکسازی منطقه ۹۸۱ کیلو و ۲۷۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۹۴۲ کیلوگرم تریاک و ۳۹ کیلو و ۲۷۰ گرم سایر موادمخدر را که به طرز ماهرانه‌ای در یک منزل مسکونی مخفی شده بود کشف کنند.


بیشتربخوانید:


او به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و افزود: در عملیاتی جداگانه که با درگیری و تبادل سنگین آتش بین مأموران و قاچاقچیان در منطقه مرزی اسفندک شهرستان سراوان همراه بود، مرزداران توانستند ۱۲۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سردار ملاشاهی ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت‌های مرزداران سیستان و بلوچستان بویژه فرمانده و کارکنان هنگ مرزی سراوان که در این عملیات‌ها، شجاعانه و هوشمندانه عمل کردند، افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این دو پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار