مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بوم‌گردی عشایری از برنامه‌های عشایر در سال جاری است که در دست اجرا می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن آزادی مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جهش تولید طرح‌های متعددی در حوزه عشایری در دست اجرا است که در صورت تامین اعتبار در نقاط مختلف عشایری اجرا می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی طرح بوم‌گردی عشایری خبر داد و افزود: گشت گیاهان دارویی در مناطق و مراتع یکی از برنامه‌های در دست اجرای حوزه عشایر در سال جاری است.

او با اشاره به خواسته‌های عشایر استان گفت: بیشتر خواسته‌های عشایر بازگشایی راه‌های عشایری، تامین آب و سوخت مورد نیاز است که خواسته‌های به حقی است و در تلاش برای تامین آب شرب این قشر از جامعه هستیم، ضمن اینکه ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در سطح استان وجود دارد که با کمک دستگاه‌های راهسازی بازگشایی می‌شوند.

او افزود: بیش از ۸ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از برخی از آن‌ها در پایان تیرماه آب شرب و سالم عشایر تامین می‌شود.

آزادی با بیان اینکه ملزومات و نیازمندی‌های عشایری به وسیله شرکت‌های خصوصی و تعاونی تامین می‌شود، گفت: کارگاه سیلندر پرکنی و کارگاه تولید خوراک دام عشایر در استان فعال هستند.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.