رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: دوره‌های بومگردی و آموزش‌های صنایع دستی در روستا‌های گردشگرپذیر اردبیل برگزار می‌شود.

دوره‌های بومگردی در روستا‌های گردشگرپذیر اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل در نشست با معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل در راستای همکاری لازم در زمینه ارائه آموزش‌های صنایع دستی در روستا‌های گردشگرپذیر، محلات شش گانه و بخش‌های تابعه شهرستان اردبیل با مشارکت جهاد دانشگاهی اردبیل انجام خواهد داد.

او خواستار همکاری مرکز آموزش جهاد دانشگاهی اردبیل در زمینه برگزاری دوره‌های بومگردی، دوره‌های مجازی گردشگری، دوره‌های برخورد با گردشگران شد و افزود: در این زمینه آماده همکاری و مشارکت‌های لازم هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده جلسه توجیهی در حضور فرماندار شهرستان با بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در جهت آگاهسازی بخش‌های تابعه با هدف ترویج بومگردی و کارگاه‌های صنایع دستی برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست عملکرد اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل را در این خصوص مطلوب دانست و گفت: حمایت‌های لازم را در این خصوص با توجه به عقد تفاهم‌نامه وزیر محترم میراث فرهنگی و رئیس محترم جهاد دانشگاهی در سطح استان اردبیل انجام خواهیم داد.

بهرنگ کوهی با اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی استان برای برگزاری این برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی اظهار کرد: ظرفیت اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه بسیار مناسب و مطلوب است.

او افزود: در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی صنایع دستی و گردشگری و ... در جهت اشتغال روستایی و شهری همکاری لازم را انجام خواهیم داد که این مشارکت می‌تواند منجر به نتایج مثبت و موثر در استان شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.