تولید منابع مستمر گزینه ای کلیدی برای پیشرفت ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شهرستان ها باید به جای جذب منابع حمایتی از سمت ورزش و جوانان، به دنبال تولید منابع مستمر باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه شورای ورزش شهرستان زرند گفت: با توجه به گستردگی حوزه‌ی ورزش، نیاز‌هایی که مطرح می‌شود، نیاز‌های جامعه است، لذا دغدغه شما بجاست و این مشکلات و نیاز‌ها باید به خوبی مرتفع شود.

 

او افزود: در بحث منابع اعتباریِ حوزه ورزش و جوانان در زمانی که منابع ۲۷ صدم درصد به ما اختصاص پیدا کرد، عدد قابل توجهی هم در بحث اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای به سرفصل‌های مربوطه در حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافت.

پاریزی تصریح کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ اعداد و تخصیص‌ها قابل توجه بود، در سال ۹۸ هم مصوبات قابل توجه بود، اما متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی، تخصیص‌های بسیار پایینی داشتیم و همین سبب شد اماکنی با سرعت پیشرفت فیزیکی بسیار کند داشته باشیم که امیدواریم شرایط تخصیص‌ها بهتر شود.

 

او با اشاره به اینکه فصل توزیع اعتبارات است از فرماندار زرند خواست: با توجه به حساسیت موضوع، تخصیص‌هایی را از سایر منابع برای حوزه ورزش ببینند.

پاریزی انسان سالم را محور توسعه پایدار دانست و افزود: این مسئله در شهر‌های که ظرفیت صنعتی دارند، نیازمند توجه بیشتر است.

او به توسعه متوازن در سطح استان اشاره و تصریح کرد: استان کرمان با توجه به گستردگی و پهناور بودنش، باید توسعه متوازن داشته باشد، پس نیاز است نگاه عادلانه‌ای داشته باشیم و توسعه به نحوی باشد، حتی شهرستان‌هایی که این ظرفیت را ندارند در بحث سرانه ورزشی عقب نیفتند.

 

پاریزی بیان داشت: ملاک عمل ما در سنجش زیرساخت‌های ورزشی، عدد سرانه ورزشی است که اصولاً این عدد همیشه رشد داشته، اما به ندرت می‌تواند افت هم داشته باشد، چرا که این عدد به نسبت جمعیت شهرستان مقایسه می‌شود، به عنوان مثال شهرستان زرند با توجه به فاصله نزدیکی که با استان دارد، ممکن است جمعیتش نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر قابل توجه باشد، پس اگر متناسب با این جمعیت نتوانیم فضای ورزشی بسازیم، قطعاً سرانه ممکن است کاهش یابد یا منفی هم شود پس برای جلوگیری از این امر، باید از ظرفیت سایر دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی استفاده کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از ظرفیت منابع و صنایع معدنی اشاره کرد و بیان داشت: اگر به دنبال منابع حمایتی از سمت ورزش و جوانان باشید قطعا رشد نمی‌کند، پس باید به دنبال تولید منابع مستمر باشید.

پاریزی گفت: شما باید برای شرکت فولاد به عنوان معین اقتصادی شهرستان و هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعیش، ساختار تعریف کنید که بهترین ساختار در مجموعه شرکت فولاد با توجه به گستردگی جمعیت، راه اندازی واحدی به عنوان واحد ورزش کارکنان در مجموعه فولاد است تا بدین ترتیب به ازای هر نفر و خانواده هر فرد، سرانه ورزشی ایجاد شود که این امر از طریق کسر از حقوق کارکنان در سال صورت می‌گیرد و با توجه به تعداد کارکنان زیر مجموعه می‌تواند عمده‌ی نیاز‌های ورزش شهرستان زرند را تأمین کند.

 

او شهرستان‌های سیرجان و زرند را در بحث راه اندازی واحد ورزش کارکنان پیشرو خواند و افزود: هم اکنون۹۰ درصد منابع در هیئت‌های ورزشی رفسنجان از محل ورزش کارکنان است.

پاریزی بخشی از سلامت جامعه را مدیون حوزه ورزش دانست، تصریح کرد: تمام مسائل حوزه ورزش با تعامل قابل حل است و هرگز نباید در این زمینه وارد حواشی شویم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار