مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: بیش از ۵۰ نفر از بلد‌های محلی که در استان زنجان فعال هستند با گذراندن دوره توانمندسازی تحت بازآموزی قرار می‌گیرند.

با باز آموزی بلد‌های محلی به پیشواز مهمانان تابستان می‌رویمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان،  افزود: به دلیل وجود جاذبه‌های بومی محلی و طبیعی در استان زنجان، بلد‌های محلی فعال استان زنجان با گذراندن دوره توانمندسازی تحت عنوان بازآموزی به پیشواز تابستان و میهمانان طبیعت زیبا و بکر استان زنجان می‌روند.

ارجمند گفت: شهروندان استان بالاخص علاقمندان به عنوان بلد محلی در سال ۲۰۲۰ با حداقل مدرک دیپلم می‌توانند با مراجعه به معاونت گردشگری مستقر در خیابان زینبیه دراین دوره‌ها ثبت نام و شرکت نمایند.

او افزود: افراد بومی و بلد‌های محلی نقش مهمی در معرفی و رونق گردشگری روستایی دارند و همکاری آن‌ها با راهنمایان وهمراهی با تور‌های طبیعت گردی وبومگردی می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی تاریخی، طبیعت، سنت‌ها و آداب و رسوم محلی در مناطق روستایی داشته باشد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با تاکید بر وجود پتانسیل طبیعت گردی در استان زنجان خاطر نشان کرد: فراهم آوردن فرصت معرفی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و بکر مناطق مختلف استان کمک شایانی به رشد و توسعه گردشگری روستایی خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.