همزمان با هفته جهادکشاورزی، ۲۱ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان فارسان بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در پنجمین روز از هفته جهادکشاورزی و با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی و محلی، ۲۱ پروژه کشاورزی در شهرستان فارسان به بهره برداری رسید.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ۳۰۰ قطعه‌ای پرورش شترمرغ در دهستان عیسی آباد بخش جونقان از توابع شهرستان فارسان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


بیشتر بخوانید: پیش بینی برداشت ۱۵ هزارتن محصول تابستانه


او افزود: بهرمندی سه خانوار و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۸ هشت نفر از مزایایی مهم این طرح به شمار می‌رود.

غریب اضافه کرد: اعتبار کل در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، ۱۲ میلیاردریال بوده که چهار میلیارد آورده شخصی و هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است.

او ادامه داد: طرح ۳۰۰ رأسی پروار بندی گوسفند در روستای راستاب از توابع شهرستان فارسان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ۴۷۸ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

غریب گفت: از مجموع پنج میلیارد ۴۷۸ میلیون ریال مبلغ یک میلیارد ۲۸۰ میلیون ریال آورده شخصی و مبلغ چهار میلیارد ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده است.

او افزود: با بهره برداری از این طرح اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هشت نفر و بهرمندی سه خانوار فراهم می‌شود.

غریب اضافه کرد: همچنین پنج طرح کانال آبرسانی و ۱۴ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان فارسان در مجموع ۲۱ طرح با اعتبار بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فارسان از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار