معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان؛

ضرورت ایجاد مراکز فروش عرضه مستقیم محصولات باغی

جعفری ایجاد مراکز فروش عرضه‌ی محصولات باغی و کشاورزی را عاملی مهم در کاهش قیمت‌ها عنوان کرد.

ضرورت ایجاد مراکز فروش عرضه مستقیم محصولات باغیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در جلسه کارگروە تنظیم بازار استان کردستان بر ضرورت شناسایی چندین نقطه در سطح شهر سنندج برای دایر کردن مراکز عرضه مستقیم محصولات تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها امکانات مناسبی برای احداث این مراکز دارند و یکی از ابزار‌ها برای کنترل و کاهش دستفروشی در سطح شهر به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی عده‌ای از مردم توان خرید میوه و برخی دیگر از اقلام را در مغازه‌ها و سوپر مارکت‌های سطح شهر ندارند گفت: اگر مراکز عرضه مستقیم میوه و تره بار در چند نقطه شهر و با نظارت کافی دایر شود می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد.

جعفری ادامه داد: تا دو هفته آینده شهرداری با کمک اتحادیه تعاون روستایی و جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم را برای احداث این مراکز انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه نیز گریزی به وضعیت مرکز عرضه محصولات کشاورزی موجود در سنندج زد و افزود: این مراکز در اصل برای کمک به مصرف کننده و ارتقای سلامت جامعه احداث شدند که متاسفانه از اهداف خود منحرف شده اند و باید با ساز و کاری جدید این مراکز ساماندهی و به افراد دارای صلاحیت واگذار شوند.

جعفری در ادامه سخنان خود به موضوع درخواست صاحبان کشتارگاه‌ها برای افزایش دستمزد هزینه کشتار مرغ اشاره کرد و گفت: هزینه کشتار هرکیلو مرغ در سال گذشته ۲۹۰ تومان بود که اواخر اسفند به ۳۵۰ تومان افزایش یافت.

او اظهار کرد: در شرایط فعلی و برای تداوم فعالیت این واحد‌ها هزینه کشتار به ازای هرکیلو ۵۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

جعفری یکی از دلایل عمده اقتصادی نبودن کشتارگاه‌های استان را عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بکارگیری نیروی کار اضافه عنوان کرد و گفت: افزایش هزینه‌های تولید و عدم کارایی نباید به مردم به عنوان مصرف کننده نهایی تحمیل شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: واحد‌های تولیدی و کشتارگاه‌های مرغ برای استان حایز اهمیت است و تلاش خواهیم کرد از هر جهت به حیات و تداوم فعالیت آن‌ها کمک کنیم.

او همچنین به نزدیکی فصل برداشت گندم در استان و ضرورت حمل نهاده‌های کشاورزی و دامی از بنادر به استان سخن گفت و اظهار داشت: راهکار‌هایی باید اندیشیده شود که حمل گندم و دیگر کالا‌ها به استان دچار خلل نشود تا استان در میان مدت با کمبود هیچ کالایی مواجه نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.