توئيتر اکانت‌های بسته شده و متخلف را بخشید

پلتفرم توئیتر تصمیم گرفت درخواست تجدید نظر بسته شدن حساب‌های متخلف را باری دیگر مورد بررسی قرار دهد و برخی از آن‌ها را مورد بخشش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت توئیتر اخیراً تصمیم گرفت تا حساب کاربری زیرو هج، که یک منبع معتبر انتشار اخبار سیاسی جناح راست است را باری دیگر فعال کند. توئیتر اوایل سال جاری این حساب کاربری را به دلیل سوءاستفاده از پلتفرم خود غیرفعال ساخت، اما این مجموعه حالا معتقد است تصمیمات آن‌ها اشتباه بوده و شواهد گذشته آن‌ها صحت نداشته است.

اطلاعات تکمیلی از حذف حساب کاربری زیرو هج و فعالیت دوباره آن

در ماه ژانویه امسال حساب کاربری توئیتر زیرو هج مدعی شد که یک دانشمند چینی ویروس کرونا را به صورت عمدی در آزمایشگاه ساخته است. این نظریه پس از مدت کوتاهی به سرعت در فضای مجازی پیچید و هنوز هم بین کاربران رد و بدل می‌شود. سایت حساب کاربری زیرو هج روز شنبه اعلام کرد توئیتر به آن‌ها اطلاع داده که ممنوعیت فعالیت آن‌ها به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مبنی بر عدم اجازه به انتشار پست‌های وهم‌آمیز و نظریه‌های مرتبط با ویروس کرونا بوده است.

توئيتر اکانت‌های بسته شده متخلف را بخشید

پلتفرم توئیتر همچنین اظهار داشته که اهداف حساب کاربری زیرو هج چیزی جدا بر اطلاع‌رسانی عمومی بوده است. حساب کاربری زیرو هج در اقدام ماه ژانویه خود اطلاعاتی مبنی بر نام، عکس، ایمیل و شماره تماس دانشمند مذکور را قرار داده بود و به کاربران توصیه کرده بود که این فرد را مورد آزار قرار دهند. شرکت توئیتر حالا اطلاعاتی درباره علت بازگرداندن حساب کاربری مذکور را با کاربران در میان نگذاشته، اما بر اساس جزئیات منتشر شده ظاهراً اطلاعات منتشر شده از سوی زیرو هج صحت نداشته و غیرواقعی بوده‌اند. سخنگوی شرکت توئیتر در این باره گفت: «ما در اجرای قوانینمان علیه زیرو هج دچار مشکلات شدیم.

با توجه به اطلاعات جدیدی که به دست‌مان رسیده است ما تصمیم گرفتیم حساب کاربری این افراد را بازگردانیم. به دنبال این مسائل ما درخواست تجدید نظر تمامی حساب‌های بسته شده را مورد بررسی مجدد قرار خواهیم داد». حساب کاربری زیرو هج به نظر می‌رسید که به کلی از توئیتر حذف شده باشد، اما حالا شواهد حاکی از آن است که توئیتر توانسته آن را بازگرداند و شمار دنبال‌کنندگان این حساب نیز در حال حاضر ۷۰۰۰۰۰ نفر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار