رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها، در فاز دوم با مسئولیت جهاد دانشگاهی استان در حال اجراست.

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در فاز دوم این طرح ۱۳۵ روستای منتخب در قالب ۱۸ دهستان از شهرستان‌های قائنات، فردوس، بشرویه، طبس و سرایان جهت بررسی پتانسیل‌های توسعه اقتصادی مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.

او افزود: در فاز دوم این طرح برای هر روستا و همچنین برای هر دهستان به صورت جداگانه یک سند توسعه کاربردی تنظیم خواهد شد تا برای افراد سرمایه گذار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بخشداران و دهیاران مورد استفاده قرار گیرد.

صادقی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این پروژه که با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حال اجراست تا شش ماه آینده تمام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: توصیف، تحلیل و تبیین وضع موجود روستا‌های متتخب در این پروژه، اولویت بندی مزیت‌های نسبی، رقابتی و استراتژیک، قابلیت‌ها و تنگنا‌های منابع تولید جهت توسعه اقتصادی را از محور‌های اصلی این پژوهش است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: گروه پژوهشی مطالعات شهری و روستایی جهاد دانشگاهی با ساماندهی مراجعه متخصصان و کارشناسان به روستاها، تشکیل جلسات کانونی برای گردآوری اطلاعات در سطح روستاها، انجام مصاحبه با اهالی روستا و همچنین جذب مشاوران متخصص در حوزه توسعه روستایی اجرای این طرح را ساماندهی کرده است.

صادقی عنوان کرد: در این پروژه فرصت‌های اشتغال مولد در روستا‌ها شناخته خواهد شد و الگو‌های بهره برداری از فرصت‌های شناسایی شده مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار