رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از قرار گرفتن شهر‌های نهاوند، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

سه شهر استان همدان در وضعیت قرمز شیوع کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر رشد حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: شهر‌های نهاوند، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت قرمز شیوع کرونا و سایر شهر‌های استان در وضعیت هشدار و زرد قرار دارند.

او با بیان اینکه در خرداد تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزایش یافته است افزود: اول خرداد ۳۱ بستری به کرونا در بیمارستان‌های استان داشتیم که هم اکنون به ۶۰ نفر رسیده است و تعداد بیماران سرپایی استان هم از ۱۹۳ بیمار الآن به  ۲۸۵ بیمار رسید.


بیشتر بخوانید:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  بیان کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان از ۸۵ درصد در ماه قبل یعنی اردیبهشت ماه، به حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد رسیده است.

دکتر حیدری مقدم اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور  هزار و ۱۸۹ نفر در استان تست کرونا مثبت  داشته ایم که  ۱۲۸ نفر از آن‌ها فوت شده اند و ۷۰ نفر هم ،اکنون بستری هستند.

او از رعایت نشدن موارد بهداشتی در برخی از ادارات و بانک‌ها انتقاد کرد و افزود: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در استان مربوط به زنان خانه دار با  ۴۵ درصد، مشاغل آزاد، کشاورزان، کارمندان است.

حیدری مقدم از ابتلای ۶۲ نفر از کادر درمان استان به ویروس کرونا هم خبر داد و گفت: بازگشایی‌ها به معنای کنترل بیماری نیست و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
گندی‌که به بارآوردیدتومملکت ،خودتون بایددرستش کنیداگرواکسن کرونارا،آوردیدایران مردم بابتش پول ندارندبایدمجانی به دست مردم برسد،بخاطرکروناهمه مردم راهی قبرستون کردیدبخاطرهمین بایدمجانی‌واکسنوبه مردم بدهیدمن یکی‌خودم دلم برای مردم‌عزیزم میسوزه‌(خدا)راخوش نمیادعده ای توبیمارستان میباشند،وعده دیگری رابه کشتن دادید شماها‌دلتون ازسنگه مااینجوری نیستیم مادلمون ازغموناراحتي امیدوارم مردم‌تمام ایران همیشه درسلامت کامل باشن(الهی امین)