معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش چشمگیر آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه این روز‌ها شاهد بیشترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی در طول مدت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان هستیم.

او افزود: از علل عمده این مسئله بی توجهی مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در تعطیلات ایام عید فطر و حضور مردم در تفرجگاه‌ها و بازار و مهمانی‌های خانوادگی و مراسم‌های مختلف می‌باشد.

رحمانی اضافه کرد: در شرایطی که با خستگی مردم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی روبه رو هستیم، کادر بهداشتی و درمانی همچنان پرانرژی و پرتوان مشغول ارائه خدمت و مقابله با کرونا هستند.

او اظهار داشت: ماحصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات ۱۵ تا ۲۰ روز گذشته، طبق پیش بینی‌های انجام شده، شروع موج جدید بیماری کرونا در این روز‌ها است.

رحمانی ادامه داد: رفتار مردم تعیین کننده میزان موفقیت در مقابله با کرونا و کنترل شیوع این بیماری است.


بیشتر بخوانید: عدم جامعیت اطلاعات بشر در خصوص کرونا ویروس


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تقریبا هیچ کسی از جمعیت یک میلیونی استان نیست که راه‌های انتقال و پیشگیری از کرونا را با عملکرد خوب رسانه ها، صدا و سیما و کارشناسان خدوم بهداشت و درمان فرانگرفته باشد اظهار داشت: مبتلایان به کرونا افرادی هستند که یا به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و یا قربانی عدم رعایت پروتکل و هشدار‌های بهداشتی از سوی اطرافیانشان هستند.

رحمانی، با بیان اینکه تعطیلات نوروزی و تعطیلی مراکز و ادارات و ایام ماه مبارک رمضان و کاهش تردد و رفت و آمد‌ها در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ بسیار کمک کننده بود گفت: بهترین راه برای توقف زنجیره انتقال، محدود کردن رفت و آمد‌های غیر ضروری از سوی مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله حداقل ۲متری و استفاده از ماسک در مواجه با دیگران و حضور در تجمعات می‌باشد.

او با اشاره به روز‌های خوب کنترل بیماری و کاهش چشم گیر تعداد موارد بستری و تعطیلی موقت برخی بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها گفت: افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نگران کننده و کنترل این شرایط مستلزم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار