فرماندار سقز گفت: مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند و همین موجب افزایش آمار مبتلایان در سقز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان فرماندار سقز ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای این شهرستان با اشاره به صحبت‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان که آمار مبتلایان به کرونا در سقز را نگران‌کننده بیان کرد، بر همکاری عموم مردم شهرستان بر اجرای مصوبات این جلسه دعوت کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: متاسفانه مردم کرونا را جدی نگرفته‌اند و همین موضوع باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

کریمیان با اشاره به تعطیلی نالار‌های عروسی در داخل شهر، افزود: در چند روز گذشته شاهد برگزاری مراسمات عروسی و حتی مراسم ختم در خانه باغ‌ها بودیم که با برگزارکنندگان در این مکان‌ها طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار سقز با اشاره به شیوع گسترده کرونا در شهرستان سقز و دیگر شهر‌های همجوار این شهرستان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه توسط اقشار مختلف تاکید کرد.

کریمیان با اشاره به اینکه عده‌ای از مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند و شاهد هستیم که در خانه باغ‌ها و مکان‌ها، نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می‌کنند، تصریح کرد: با دستور دادستانی با این افراد برخورد قاطع می‌شود.

او با بیان اینکه در روز‌های گذشته شاهد مرگ افراد جوان و میانسال بوده‌ایم، تصریح کرد: رعایت نکنیم شاهد مرگ بیشتر عزیزانمان خواهیم بود.

کریمیان با اشاره به شیوع بیماری در سطح روستاها، از بخشداران نیز خواست تا در راستای جلوگیری از همه‌گیر شدن این ویروس در روستاها، دهیاران از برگزاری مراسم‌ها و هر نوع تجمع جلوگیری کرده و مراتب را جهت برخورد قانونی به پاسگاه‌های انتظامی مستقر در بخش اعلام کنند.

او بر تعطیلی بوفه داخل پارک‌ها به مدت یک هفته، جمع‌آوری معتادان متجاهر، رعایت کامل پروتکل‌ها به ویژه در سرای سالمندان، حضور در ادارات با ماسک، تعطیلی رستوران‌ها و خدمات فقط در قالب غذا‌های بیرون بر، تعبیه غسالخانه موقت برای فوت‌شدگان کرونایی، عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد و تکایا، ایجاد محدودیت در مراکز تفریحی توسط شهرداری و محدودیت در رفت و آمد جاده‌های منتهی به تفرجگاه‌ها و حضور نیافتن کارمندان با علایم مشکوک در سرکار تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.