با اقدامات بە موقع و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم نباید اجازە داد بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در جلسە ستاد استانی مبارزە با بیماری کرونا گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران و مبتلایان به کرونا در استان هستیم و باید با اقدامات موثر و اطلاع رسانی گسترده مانع پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی شویم.

او ادامه داد: علاوه بر اطلاع رسانی و رعایت بهداشت فردی باید تدابیری اتخاذ شود تا اماکنی که محل مراجعه مردم است به امکانات بهداشتی و شستشوی دست‌ها مجهز باشند.

گویا بابیان اینکه برقراری بالانس میان تعداد مراجعان و ترخیصی‌ها امکان خدمات رسانی بهتر به مبتلایان را فراهم می‌کند، گفت: شرایط در کردستان و خصوصا سنندج به نحوی است که باید اقدامات سختگیرانه تا مدتی ادامه داشته باشد و حتی شدید شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اقدامات انجام شده در سیستم درمانی کردستان در مبارزه با کرونا را علمی و درست دانست و گفت: بیش از ۱۰ برابر مواردی که بستری می‌شوند بصورت سرپایی شناسایی شده اند و نشان از بیماریابی سریعتر و خدمت رسانی زودتر به آنان است.

او بابیان اینکه شاهد نهایت فداکاری وایثار کادر درمانی در استان هستیم یکبار دیگر مردم را به رعایت دستورات بهداشتی فراخواند و گفت: لغو مراسم عزا و عروسی و پرهیز از حضور بیش از ۱۰ نفر در آرامستان‌ها هنگام خاکسپاری می‌تواند نقش موثری در کنترل و کاهش بیماری کرونا ایفا کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.