رضا چمن از مردم خواست مراقب سلامت خود و اطرافیان باشند و اصول پیشگیری و موازین بهداشتی را به‌دقت رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شرایط کنونی کشور در مواجهه با موج دوم همه‌گیری کرونا گفت: مردم مراقب سلامت خود و اطرافیان باشند و اصول پیشگیری و موازین بهداشتی را به‌دقت رعایت کنند.

او افزود: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در شرق استان سمنان به وضعیت مهار و کنترل ویروس کرونا رسیدیم و طی این مدت موارد بدحال و بستری به حداقل ممکن رسید.

چمن بیان کرد: به ازای هر یک مورد مثبت شناسایی شده پنج تا ۱۰ نمونه از اطرافیان گرفته می‌شود و در نتیجه موارد بدون علائم و خفیف و یا با سابقه آلودگی و بهبودیافته خود به خودی نیز کشف می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه همچنان که پیش‌بینی کرده بودیم در معرض خطر موج دوم همه‌گیری کروناویروس قرار داریم تصریح کرد: با توجه به ارتباطات گسترده بین مردم مناطق مختلف و هم‌جوار و روابط سببی و نسبی و موقعیت‌های شغلی شاهد گسترش دامنه موج دوم کرونا هستیم.

او گفت: شست‌وشوی مکرر و مرتب دست‌ها، رعایت فاصله بیش از یک متر در کلیه اماکن و محیط‌های شغلی و محافل خانوادگی، استفاده از ماسک به‌خصوص در محل‌های پرازدحام، پرهیز مطلق از دست دادن و روبوسی کردن و مراقبت هر چه بیشتر از سلامت سالمندان و کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای دارند از راهکاری مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.