رضا چمن با بیان اینکه به‌صورت پراکنده موارد بدحال و بستری داشته‌ایم گفت: خطر سیر صعودی شاهرود را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اکثر مناطق کشور و خیلی از مناطق هم‌جوار شاهرود با موج جدید همه‌گیری کرونا مواجه شده اند و با لحاظ کردن شاخص بستری در وضع زرد یا قرمز با ریسک متوسط و بالا قرار دارند.

او افزود: حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دو شهرستان شاهرود و میامی از یک ماه قبل در وضع سفید قرار دارد و طی این مدت هم تلاش‌های همکاران ما بیش از پیش با بیماریابی، پیگیری و مراقبت فعال در همه سطوح استمرار داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: آزمایشگاه تشخیص تخصصی ما هم عملکرد بسیار مطلوبی داشته و عمدتاً موارد شناسایی‌شده در یک ماه گذشته با نمونه‌گیری گسترده از مراجعات سرپایی و همچنین از موارد با سابقه تماس بوده است.

چمن با بیان اینکه به‌صورت پراکنده و تک‌گیر موارد معدودی بدحال و بستری داشته‌ایم افزود: با توجه به ارتباطات گسترده بین مناطق مختلف خطر سیر صعودی منطقه ما را هم تهدید می‌کند.

او اضافه کرد: انتظار می‌رود که مردم در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با جدیت و حساسیت بالا، موازین بهداشتی و اصول پیشگیری را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها، پرهیز از رفت و آمد و مسافرت‌های غیرضروری و برگزاری آیین‌های جشن و سوگواری می‌توان در کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر بود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.