رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: توپی قفل درب منزل را برای پیشگیری از سرقت با بدنه آن هم سطح کنید.

سرهنگ غلامی، رئیس پلیس پیشگیری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به نکات پیشگیری از سرقت منازل گفت: برای پیشگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب هم سطح کنید و در صورت عدم امكان، لوله ای فلزی به دور آن جوش دهيد.

او افزود: تا حد امكان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمينان بيشتر، بر روی ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير و... حفاظ محكم و مقاوم نصب كنيد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ غلامی گفت: درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آويز مطمئن مجهز و در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعويض کنید.

او افزود: كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهيد و از قرار دادن كليد در زير جاكفشی، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسی خودداری کنید‌.

رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: چهار پايه و نردبان و نظاير آن را در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار قرار ندهید.

او افزود: تا حد امکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز کنید.

سرهنگ غلامی گفت: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد.

او با بیان این که در مواقعی كه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشيای قيمتی در داخل منزل هستيد، از پنهان کردن آن به‌صورت يک جا خودداری کنید، افزود: تا حد امکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: نزد افراد ناشناس و كسانی كه به آن‌ها اعتماد كافی نداريد از ميزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نكنيد و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.

او افزود: اگر در اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتری به عمل آوريد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حفاظ و قفل ضد دیلم
۰۶:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چیزی به اسم درب یا قفل ضد سرقت وجود نداره چون فقط قفل هستش که باید قابل باز شدن با شاه کلید، تخریب شدن از طریق توپی زنی و دیلم زنی نباشه تا هیچ سارقی از درب نتونه وارد بشه.

از هر فروشنده ای که ادعا میکنه درب یا قفل ضد سرقت میفروشه بخواهید زیر همون فاکتور فروش بنویسه که هیچ دزدی با هیچ روشی نمیتونه از اون قفل یا درب عبور کنه. البته فقط کمی عقب بایستید چون فوری یا با دعوا پرتتون میکنه بیرون یا خیلی صبور باشه، با عصبانیت میگه، این دربها یا قفلها فقط تاخیر میندازن وگرنه دزد اگر بخواد بره داخل میره؟؟!!! حالا یکی نیست بپرسه پس چرا میگید درب ضد سرقت یا قفل ضد سرقت وقتی دزد اگر بخواد بره داخل میره؟؟!!!

پس یادتون باشه، اگر فقط قفل ضد دیلم باشه، ورود سارق را از هر طریقی که تصور کنید، بدون هیچ اما و اگر و بهانه ای غیر ممکن میکنه و فقط باید سارق با خودش فرز بیاره و کل درو ببره که همه میدونن هیچ سارقی همچین کاری نمیکنه مگر خونه جایی باشه که صدای فرز به جایی نرسه. پس یادئتون باشه که اگر قفل ضد دیلم روی در ندارید، در واقع درو گذاشتید که گربه تو خونه نیاد.