رئیس پلیس پیشگیری البرز نکاتی را برای پیشگیری از سرقت در معابر عمومی تشریح کرد.

سرهنگ غلامحسین غلامی، رئیس پلیس پیشگیری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت در معابر عمومی از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانک خودداری کرده و درصورت امکان از چک‌های بانکی استفاده کنند.

او با بیان این که شمارش پول در انظار عمومی موجب تحریک سارقان خواهد شد، افزود: چنانچه به اقتضای شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و از سوار شدن اتومبیل‌های متفرقه شخصی، مخصوصاً در مسیر‌های پرت، خلوت و خارج شهر خودداری کنید.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: هنگام دریافت پول و خروج از بانک مراقب اطراف خود مخصوصاً موتورسواران مشکوک باشید

او افزود: استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی اطمینان بخش‌تر است؛ بنابراین توصیه می شود در صورت تنها بودن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

سرهنگ غلامی با بیان این که وجوه نقد، زیورآلات و اشیای قیمتی خود را درمعرض دید راننده و سرنشینان قرار ندهید، گفت: در پایانه‌های مسافربری وسایل شخصی خود را به افراد ناشناس نسپارید.

او با تاکید بر این که در معابر عمومی مراقب تلفن همراه خود باشید، افزود: در حین سفر از بازگو کردن اطلاعات فردی و خانوادگی خود نظیر آدرس محل سکونت و ... خودداری کنید.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.